Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در پی خرابکاری اخیر از سوی رژیم صهیونیستی در تاسیسات غنی سازی نطنز به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

ظریف در این خصوص در یک رشته توئیت نوشت: خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشتم: هدف قرار دادن تعمدی یکی از تاسیسات هسته‌ای تحت پادمان – با خطر بالای نشت سراسری و بی‌هدف مواد رادیواکتیو – یک تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل در خصوص اقدام برای جلوگیری از احیای برجام بعد از انتخابات ایالات متحده تهدید کرده بود و هم اکنون به رخ می کشد.

وی افزود: اگر ایالات متحده خواهان جلوگیری از پیامدهای این قمار احمقانه است، باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد یا تروریسم هسته ای اخیر به عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد و تمامی تحریم های اعمال شده، مجددا اعمال شده و تغییر نام یافته از زمان اجرای برجام را لغو کند.

ظریف در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: پس از راستی آزمایی به موقع از لغو تمامی تحریم های ایالات متحده، ایران با توقف اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد؛ اقداماتی که هم اکنون به دلیل خرابکاری هسته ای اخیر به طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر همان روز در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محمدجواد ظریف رژیم صهیونیستی نطنز محمدجواد ظریف حادثه نطنز تروریسم هسته ای تروریسم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا