Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:50:45 GMT

طراحی خیابان‌ها در پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۲۰۴

طراحی خیابان‌ها در پاندمی کرونا

مقامات شهری و آژانس‌های حمل و نقل از همان ابتدای ظهور ویروس کرونا تلاش کرده‌اند مهم‌ترین پیامدهای کووید -۱۹ را مورد بررسی قرار دهند و بهترین اقدامات ممکن را برای حل آن‌ها به کار گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاندمی جهانی کووید -۱۹ تمام جنبه‌های زندگی شهری را تحت تأثیر قرار داده و مقامات را به اتخاذ اقدامات متعدد جهت مهار بیماری سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، طراحی شهری به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته و با تغییرات زیادی مواجه شده است. خیابان‌ها و فضاهای عمومی نیز از بیماری کووید -۱۹ در امان نمانده که البته بهبودهای چشمگیری را متحمل شده‌اند. از آنجا که خیابان‌ها مهم‌ترین فضاهای عمومی شهری در ایجاد ارتباط بین انسان‌ها به شمار می‌رود، بنابراین، بازطراحی آن‌ها برای کنترل هر چه بیشتر شیوع آن در اولویت استراتژی‌های مهار کووید -۱۹ در اغلب شهرهای جهان قرار گرفته است. از مهم‌ترین اقداماتی که در خیابان‌های سراسر دنیا طی پاندمی کرونا صورت گرفته می‌توان به بسته شدن بسیاری از آن‌ها به روی خودروها، ایمن‌سازی پیاده‌روها و فضای مقابل فروشگاه‌ها و افزایش علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

از سوی دیگر، برخی از مقامات در شهرهای خود موانعی در قسمت ورودی خیابان‌ها قرار داده‌اند تا تنها به خودروهای محلی امکان عبور و مرور بدهند و از این طریق، ترافیک خودرویی را کاهش دهند. مسئولان در بسیاری از شهرهای دنیا نیز به وسیله رنگ‌آمیزی یا خط کشی بخش‌هایی چندمنظوره در خیابان‌های عظیم به وجود آورده‌اند تا به کاربران مختلف امکان استفاده ازا ین فضاهای عمومی را بدهند. کاهش سرعت حرکت وسایل حمل و نقل موتوری و حجم ترافیک خودروها در اغلب شهرهای جهان نیز امکان تردد ایمن دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و سایر افراد را فراهم آورده است.

به عنوان مثال، مقامات اهل بروکسل در کشور بلژیک، یک منطقه با محدودیت سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد کرده‌اند که به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران امکان رفت و آمد ایمن را می‌دهد.

خیابان‌های نیمه‌باز از دیگر ترفندهایی بوده که طی دوران کرونا برای بازطراحی خیابان‌ها صورت گرفته است. در این روش، بخش‌هایی از یک خیابان به وسیله موانع محکمی بسته می‌شود که این به معنای بسته بودن قطعی خیابان مورد نظر به روی خودروها نیست. در واقع، مسئولان شهری تنها بعضی از قسمت‌های خیابان را به وسیله موانعی می‌بندند و در نتیجه، خودروهای شخصی حق عبور از آن‌ها را ندارند بلکه تنها وسایل حمل و نقل ضروری مانند خودروهای امدادرسانی می‌توانند از آن‌ها عبور کنند. مقامات بروکلین در کشور آمریکا، پیشروان خیابان‌های نیمه‌باز در دوران کرونا بوده که از طریق این رویکرد، افراد بیشتری را به سمت پیاده‌روی و در نتیجه استنشاق هوای آزاد سوق داده‌اند.

ایجاد خیابان‌های مدرسه از دیگر استراتژی‌های موفق در بازطراحی خیابان‌های دوران کرونا بوده که از استقبال زیادی در میان مردم برخوردار شده است. در این رویکرد، نزدیک‌ترین خیابان‌ها به یک مدرسه در ساعات شروع و پایان مدرسه به روی خودروها بسته می‌شود و در نتیجه والدین با امنیت خاطر تمام فرزندان خود را راهی مدارس می‌کنند. البته خودروهای شخصی و عمومی در ساعات دیگر روز می‌توانند به تردد در این خیابان‌ها بپردازند چرا که دانش‌آموزان در این فضاهای عمومی حضور ندارند.

البته جالب است بدانید در بعضی از نقاط دنیا، خیابان‌های مدرسه فراتر از بسته شدن به روی خودروها در ساعات آغاز و پایان مدرسه پیش رفته و در بعضی از مدارس به مکان‌هایی آموزشی تبدیل شده است. به عنوان مثال، در کلانشهر تورین ایتالیا، معلمان در بعضی از مدارس، با کسب اجازه از مقامات ارشد شهری، خیابان‌های اطراف مدارس را به روی خودروها بسته‌اند و از فضای آنجا برای برگزاری کلاس‌های درسی در فضای باز و فاصله زیاد دانش‌آموزان از یکدیگر بهره گرفته‌اند. در چنین خیابان‌هایی، وسایل حمل و نقل می‌توانند پس از پایان کامل وقت مدارس، به تردد در آن‌ها بپردازند.

کد خبر 486644

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ممنوعیت تردد خودرو پاندمی کرونا حمل و نقل در کرونا بلژیک شهرهای جهان بروکسل فضای عمومی فضای عمومی شهر شهر در کرونا کرونا در شهر پیاده راه سازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روی خودروها فضاهای عمومی خیابان ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری