Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی دولت و تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصدی به ساخت مسکن محرومان روستایی خبر داد.

علیرضا تابش صبح امروز در حاشیه مراسم «کلنگ‌زنی پروژه هزار واحدی یاس سفید شهرک واوان شهرستان اسلامشهر» با بیان اینکه ما در حوزه مسکن در قالب‌های مختلف مانند مسکن محرومان روستایی و شهری برای مردم مسکن می‌سازیم، گفت: مسکن محرومان شهری با تسهیلات کم‌بهره و چهار درصد و مسکن محرومان روستایی با تسهیلات بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی و تسهیلات چهار درصدی ۸۰ میلیون تومانی احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه‌ای که امروز احداث آن آغاز شد، اراضی آن به بنیاد مسکن اختصاص دارد و این بنیاد با اعتبارات داخلی، آن را تکمیل خواهد کرد؛ فرآیند واگذاری نیز شامل محاسبه نرخ تمام شده هر واحد به اضافه ۱۰ درصد سود بنیاد مسکن است.

تابش افزود: اگر متقاضیان طرح اقدام ملی به ما مراجعه کرد و منابع خود را به این پروژه اختصاص دهند، می‌توانیم دو سال و نیمه آن را تکمیل کنیم اما اگر بخواهیم با منابع خودمان این پروژه را بسازیم، سه ساله به اتمام می‌رسد.

قیمت مسکن ملی همان ۲.۷ میلیون تومان است / کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی به کجا رسید؟

در ادامه این برنامه جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن نیز در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده طرح اقدام ملی مسکن گفت: نرخ اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی همچنان دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و نرخ تعدیل آن نیز بر اساس شاخص سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ محاسبه خواهد شد.

وی افزود: به عبارت دیگر، قیمت متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت پایه ساخت است و قیمت نهایی پس از اتمام پروژه تعیین می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به پرسشی درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: شرکت کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن و بانک تخصصی بخش مسکن تشکیل شده و تاکنون در تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن از جمله پروژه‌های اقدام ملی، تأمین مصالح کرده است.

حق‌شناس ادامه داد: قرار است به زودی این شرکت از بانک تخصصی بخش مسکن تسهیلات دریافت کند که پروژه‌های اقدام ملی مسکن که در اختیار بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است، تأمین مصالح شوند؛ این شرکت تاکنون ۴۷ میلیارد تومان مصالح را به صورت اعتباری برای پروژه‌های مسکنی خریداری کرده است.

/مهر


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون تومانی مسکن محرومان میلیون تومان بنیاد مسکن اقدام ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است