Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت پیگیری مساله بازنشستگی پیش از موعد آتش‌نشانان با سنوات ارفاقی در مجلس، توسط شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری تهران در خصوص بازنشستگی پیش از موعد آتش نشانان گفت: شرایط شغل آتش نشانی به گونه‌ای است که به دلیل قرار گرفتن دائم و پیوسته شاغلان آن در محیط‌های سخت و زیان‌آور، آسیب‌های جزئی و کلی در طول دوران خدمت به ایشان وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع به ویژه برای آتش نشانان شاغل در شهر تهران به دلیل جغرافیای خطرپذیری خاص این شهر و مواجهه روزمره با حوادث پیچیده از دشواری مضاعفی نسبت به سایر شهرها برخوردار است.

فراهانی تاکید کرد: مشاغل عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بر اساس تشخیص مراجع قانونی به عنوان سخت و زیان‌آور با درجه سختی ۳ تشخیص داده شده است و مزایای این سختی شغل متناسب با قوانین صندوق بازنشستگی در خصوص آتش‌نشانان عزیز اعمال می‌شود

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در وضع فعلی، قوانین مترتب بر صندوق‌های بازنشستگی در موضوع ضوابط و مقررات بازنشستگی سخت و زیان‌آور، به گونه‌ای است سازمان بازنشستگی شهرداری به دلایل قانونی تنها امکان اعمال حداکثر ۵ سال سنوات ارفاقی را برای آتش‌نشانان دارد در حالی که یک آتشنشان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بر اساس قوانین از امکان قانونی بهره‌مندی از ۱۰ سال سنوات ارفاقی برخوردار است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس، اختلاف ۵ ساله سنوات ارفاقی میان دو صندوق بازنشستگی مذکور که ناشی از تفاوت در قوانین بالادستی و نوع صندوق بازنشستگی و رابطه استخدامی پرسنل عملیاتی سازمان‌های آتش نشانی است، شرایط ناعادلانه ای را برای آتش‌نشانان عزیز شهر تهران رغم زده است و این عزیزان از امکان بهره‌مندی از سنوات ارفاقی بیش از ۵ سال برخوردار نیستند. این در حالی است که آتش نشان تحت پوشش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، از ۱۰ سال سنوات ارفاقی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: به منظور رفع این بی عدالتی ناشی از تفاوت قوانین، طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب ۱۳۶۷/۹/۱ با هدف امکان بهره‌مندی از سنوات ارفاقی ۱۰ سال، جهت سیر مراحل مقررات گذاری توسط تعدادی از نمایندگان محترم مجلس به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که ضرورت دارد شهرداری تهران با دیپلماسی فعال زمینه تسریع در تصویب آن در مجلس شورای اسلامی را در تعامل با نمایندگان محترم مجلس به ویژه فراکسیون مدیریت شهری فراهم نماید.

فراهانی تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳، ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «ضرورت پیگیری مساله بازنشستگی پیش از موعد آتش‌نشانان با سنوات ارفاقی در مجلس شورای اسلامی توسط شهرداری تهران» به شهردار محترم تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم تا با تحقق این مهم اقدامی عملی در مسیر تکریم آتش‌نشانان زحمتکش و ایثارگر تهران به سرانجام برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران صندوق بازنشستگی شهرداری تهران سخت و زیان آور سنوات ارفاقی شورای اسلامی آتش نشانان شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد