Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@09:35:39 GMT

راه اندازی بیش از ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۴۰۳

راه اندازی بیش از ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

امینی از راه اندازی بیش از ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی خبر داد.

«زهرا امینی» با اشاره به اینکه بهزیستی با توجه به مخاطبان و جامعه هدف خود فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک به اقدامات شاخص این اداره کل درسال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: بهزیستی استان مرکزی در سال گذشته اقدامات موثر و نوآورانه ای را برای ارائه خدمات بهتر و متنوع تر به جامعه هدف بهزیستی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، با اشاره به اینکه این اقدامات می تواند در مسیر رشد و ارتقای جامعه هدف بهزیستی نقش ویژه ای را ایفا کند، افزود: جامعه هدف بهزیستی به نوعی همه افراد جامعه هستند و به همین دلیل خانواده بزرگی با مشکلات و درخواست ها و نیازهای متفاوت اند که باید به آن ها توجه ویژه شود.

 

وی با اشاره به راه اندازی بیش از 42 مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد  و ادامه داد: راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان  و راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲«سامانه دیده بان» از جمله برنامه های این سازمان بوده است.

 

واکسیناسیون کرونا 200 نفر از سالمندان مراکز نگهداری شبانه روزی

این مقام مسئول، اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی و  ارائه خدمات وپرداخت  شهریه دانشجویی به تعداد 402 نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی را از دیگر فعالیت های این مجموعه دانست.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی  الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیردولتی همکارف الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج کشور، ارائه خدمات توسط خدمات پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی به 2796 نفر  از جامعه هدف و ارائه 40 هزار مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان از طریق سامانه ۱۴۸۰ را نیز از اقدامات بهزیستی در سال 1399 دانست و گفت:  اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کسب رتبه دوم کشوری در فروش قطعات و جذب مشارکت های مردمی و خیرین نیز از برنامه های این نهاد بوده است.

 

امینی توزیع 128 دستگاه تبلت بین فرزندان و دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی با رعایت کرامت انسانی مددجویانی، اجرای طرح گشت شبانه از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی با هدف ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت جامعه هدف به تعداد 4124 نفر، ارائه خدمات به  تماس گیرندگان به تعداد 10888نفر با خط تلفن ۱۲۳ ( با موضوعات مرتبط و غیر مرتبط با جامعه هدف، ارائه خدمات آگاهسازی و اطلاع رسانی جهت برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی به تعداد 685 نفر و  ارائه خدمات آموزشی ،بهداشتی، مددکاری، روانشناسی و حقوقی به کودکان کار و خیابانی به تعداد 141 نفر را نیز از جمله این اقدامات دانست.

 

وی همچنین بر نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز در شرایط قرنطینه نیز اشاره کرد و گفت:  پرداخت تعداد 46 ودیعه مسکن به مبلغ 950میلیون ریال، واگذاری مسکن به مبلغ 850میلیون ریال، و کمک به ساخت مسکن به  تعداد 260 خانوار و به مبلغ 109 میلیون و 400 هزار ریال برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش نیز از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان مرکزی اراک بهزیستی استان مرکزی سازمان بهزیستی جامعه هدف ارائه خدمات راه اندازی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی