Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:51:01 GMT

داروی آسم دوره بهبودی بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۵۴۷

داروی آسم دوره بهبودی بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد یک داروی استنشاقی برای بیماری آسم به نام «بودزوناید»، زمان بهبودی بیماران کرونایی را که در بیمارستان بستری نیستند، کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اینترنتی principletria، نتیجه این مطالعه که روی هزار و ۷۷۹ شرکت کننده انجام شد، نشان می‌دهد که داروی استنشاقی «بودزوناید» (budesonide)، زمان بهبودی بیماران کرونایی ۵۰ سال به بالا را که در خانه یا در سایر مراکز تحت معالجه قرار می‌گیرند، کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروی استنشاقی بودزوناید که یک کورتیکواستروئید رایج است، اولین داروی ارزان قیمت و به اندازه زیاد در دسترس است که زمان بهبودی بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «آکسفورد» انجام شد، نشان می‌دهد که درمان زودهنگام با داروی استنشاقی «بودزوناید» باعث کاهش مدت زمان بهبودی با میانگین سه روز در بیماران مبتلا به کووید -۱۹ می‌شود که با خطر بیشتر ابتلاء به بیماری وخیم‌تر روبرو هستند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که میانگین زمان تخمین زده شده برای گزارش بهبودی حاصل از استنشاق «بودزوناید»، حدود ۳ روز کوتاه‌تر از مراقبت‌های معمول بود.

این مطالعه همچنین تأیید کرد که ۳۲ درصد از افرادی که بودزوناید استنشاقی مصرف کرده بودند، در مقایسه با ۲۲ درصد از افرادی که در گروه کنترل قرار داشتند، در ۱۴ روز اول این آزمایش بهبود یافتند و پس از آن تا ۲۸ روز خوب ماندند.

محققان می‌گویند: استفاده کوتاه مدت از بودزوناید هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. ساخت آن آسان و ارزان است و این دارو را می‌توان به عنوان یک داروی ایده آل برای پیشگیری از ابتلاء به موارد شدید کرونا معرفی کرد.

بودزوناید یک داروی استروییدی است که برای درمان آسم استفاده می‌شود و موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در حال حاضر بسیاری از کشورها از جمله ایران درگیر پاندمی ویروس کووید ۱۹ هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 486661

منبع: ایمنا

کلیدواژه: داروی آسم آسم و آلرژی شیوع کرونا بهبودی بیماران کرونایی درمان کرونا عوارض داروهای کرونا داروی ارزان قیمت واکسن کرونا تولید واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهبودی بیماران کرونایی داروی استنشاقی زمان بهبودی کاهش می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان