Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@23:30:26 GMT

خرما به اندازه کافی برای ماه رمضان موجود است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۵۷۳۸

خرما به اندازه کافی برای ماه رمضان موجود است

ایران اکونومیست- رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: سال زراعی پرمحصولی داشتیم، بنابراین خرما به اندازه کافی در سردخانه‌های کشور برای ماه رمضان موجود است.

محسن رشید فرخی  با بیان اینکه سال زراعی گذشته از نظر میزان تولید خرما و کیفیت آن سال خوبی بود، گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید شد و امیدواریم سال زراعی پیش رو نیز سال پرمحصولی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف خرما نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته، بنابراین خرما به اندازه کافی در سردخانه های کشور برای ماه رمضان موجود است و از نظر کیفیت و قیمت هم مناسب هستند.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران اضافه کرد: شاید بتوان گفت خرما تنها محصولی است که ظرف دوسال گذشته افزایش قیمتی در مبدا نداشته و اگر هم افزایش قیمت رخ داده بسیار جزئی بوده است.

وی با بیان اینکه خرمای پرمصرف در ماه رمضان خرمای مضافتی است، گفت: در حال حاضر قیمت خرمای مضافتی در مبدا ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان است و تعیین قیمت آن برای مصرف کننده توسط ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد.

رشید فرخی تصریح کرد: همکاری خوبی با ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صمت داریم و آمادگی این را داریم که به هر جایی که نهادهای مذکور معرفی کنند و به هر میزان خرما با قیمت مصوب تحویل دهیم.

وی همچنین از همکاری انجمن ملی خرما با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز خبر داد و گفت:با سازمان میوه و تره‌بار شهرداری هم همکاری خوبی داریم و آنها طی نامه‌ای آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن غرفه های رایگان اعلام کردند. افرادی را معرفی کردیم تا خرما به صورت مستقیم در ماه رمضان در میادین هم عرضه شود و به اندازه کافی سر سفره‌های ماه رمضان مردم قرار گیرد.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اندازه کافی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۷۰ هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: سوسک سرخرطومی حنایی به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی و تغذیه به طور معمول از تنه درخت استفاده می‌کند. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از 70 هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. 

وی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد 83 هزار و 857 اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار 83 هزار و 486 اصله درخت خرما انجام و 371 اصله نخل نیز به دلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

تیموری تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می‌شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و مشارکت آنان در کنترل سوسک سرخرطومی خرما در سطح نخلستان‌های وسیع استان، گفت: کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای آموزش شیوه‌های ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک را دارند.

گفتنی‌است با توجه به اینکه این آفت در سال دارای بیش از سه نسل است و ردیابی باغات آلوده در چند مرحله مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • این موجود، جد گاوها و گوزن‌هاست
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی