Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش روز سه شنبه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «مرتضی معتمد»  با اشاره به تولید مازاد بر نیاز پیاز در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان افزود: کشاورزان این مناطق برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را رعایت نکردند و در زمین‌هایی که می‌توانست زیرکشت دیگر محصولات مورد نیاز کشور برود، پیاز کاشتند که این امر منتج به تولید پیاز بیش از نیاز و افت قیمت این محصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون ‌بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهارداشت: درپی این اتفاق وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید تضمینی پیاز را صادر کرد و این وظیفه را بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار داد.

معتمد تصریح کرد: به موازات‌خریدتضمینی سازمان  مرکزی تعاون روستایی ایران نیز تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خرید توافقی و حمایتی پیاز مازاد کشاورزان تنظیم کرد. منابع مالی که از سوی ستاد تأمین می شود به شکل تسهیلات بدون کارمزد با عاملیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان به صادر کنندگان و کارخانه‌های فرآوری کننده پرداخت می‌شود.

به گفته وی، از محل اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) به کارخانه‌ها و صادرکنندگان برای جذب حداکثری این محصول در چرخه صنعت و صادرات سرمایه در گردش داده می‌شود.

تولید ۶۰۰‌هزار تن پیاز مازاد در کشور

معاون ‌بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تولید ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد بر نیاز صنف و صنعت و صادرات در کشور خبر داد.

معتمد گفت: اکنون قیمت خرید تضمینی محصول پیاز حدود ۶۰۰ تومان است و تعاون روستایی با هدف حمایت از تولیدکننده اقدام به خرید تضمینی کرده و تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول به نفع کشاورزان خرید تضمینی را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا،  طبق آمارها ۲۸ میلیون تن محصول سبزی و صیفی سالیانه در سطح ۸۰۰ هزار هکتار در کشور تولید می‌شود که از این رقم ۳.۵ میلیون تن محصول به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار صادر می‌شود.

براساس گزارش های موجود،  سال ۹۹ کشت پیاز در جیرفت ۲.۷ برابر برنامه ابلاغی انجام شد که در صورت نیاز باید محصول علاوه بر در بازار داخلی، به مصرف صنایع و صادرات برسد.

در آخرین نرخ‌نامه عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران  در هفته سوم سال ۱۴۰۰، هر کیلوگرم پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان، پیاز زرد و نو بین یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزارو ۵۰۰ تومان قیمت داشت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی خرید تضمینی پیاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی خرید تضمینی پیاز اخبار کنکور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان