Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، آمار جدید نشان می‌دهد که احتمال کشته شدن سیاه‌پوستان در خیابان‌های لندن سه برابر بیش از سایر نژادها است.

براساس تجزیه‌وتحلیل انجام‌شده توسط «موسسه اقدام علیه خشونت مسلحانه» (AOAV) که در اختیار روزنامه ایندیپندنت قرار گرفته، نزدیک به نیمی از قربانیان قتل در پایتخت انگلیس در سال ۲۰۱۹ سیاه‌پوستان بودند، این در حالی است که این افراد تنها ۱۳ درصد کل جمعیت لندن را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان با استفاده از گزارش‌های رسانه ای، قومیت ۱۳۵ نفر از ۱۴۷ نفری را که در سال ۲۰۱۹ به دلیل خشونت در لندن جان خود را از دست داده اند، تعیین کرده است. طبق یافته ها ۶۲ نفر (۴۶.۷ درصد) از این تعداد سیاه پوست بوده،  ۴۸ نفر (۳۵.۶ درصد) سفیدپوست و ۲۱ نفر (۱۵.۶ درصد) آسیایی و چهار نفر (۳ درصد) از آمریکای لاتین و سایر نژادها بوده اند.

گفته می شود علی رغم اینکه نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت شهر لندن سفیدپوست هستند، بیشتر قربانیان قتل در این شهر مربوط به سیاه پوستان است.

گزارش ها همچنین نشان می دهد سیاه‌پوستان چهار برابر بیشتر به جرم قتل محکوم می شوند و این وضعیت علی رغم آن است که میانگین سنی آنها به طور متوسط ​​سه سال کمتر از میانگین سنی دیگر نژادهای محکوم شده است. آمار نشان می دهد قاتلان سفید پوست ۱۰ سال مسن تر بوده اند.

«ایان اورتون» (Iain Overton) بنیانگذار «موسسه اقدام علیه خشونت مسلحانه» در این خصوص گفت: «در حالی که داده های ما اغلب به واقعیت های گسترده ای مانند اینکه مردان بسیار قاتل تر از زنان هستند، اشاره دارد، نتایج پژوهش های ما پرده از حقایقی همچون این مساله بر می دارد که چرا بسیاری از مردان سیاه پوست در سنین جوانی درگیر خشونت در سنین جوانی می شوند». وی افزود: «نتایج این تحقیقات باعث شده است که کارزارهای بسیاری زنگ خطر را به صدا در آورند و از دولت بخواهند مسئولیت نژادپرستی ساختاری را بپذیرد».

این امر پس از انتشار گزارش یک کمیسیون دولت در اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفت که در آن نتیجه گرفته شده بود نژاد پرستی ساختاری در انگلیس وجود ندارد. این گزارش مدعی شده است، مطالعات روی نژادپرستی در جامعه انگلیس نشان می دهد که «این کشور با اکثریت سفیدپوست، مشکلات کمتری نسبت به دیگر کشورها با اکثریت سفیدپوست در سراسر جهان دارد. اغلب بحران ها و نابرابری های اجتماعی هم که ظاهرا به دلیل نژادپرستی بوجود آمده اند، نهایتا دلایل دیگری به جز نژادپرستی روزمره دارند.»

«لی جاسپر» (Lee Jasper) یکی از برجسته ترین فعالان برابری نژادی در انگلیس به روزنامه ایندیپندنت گفت: «تحقیقات به ما می گوید که فقر مادر جنایت و خشونت است و یکی از پیامدهای وخیم نرخ بالای فقر، اختلال شدید در کارآمدی خانواده است و این اساسی ترین نتیجه نژادپرستی ساختاری است که سینه به سینه از دولتی به دولت دیگر منتقل می شود».

وی افزود: «سیاه‌پوستان به طور نامتناسبی در مقایسه با سایر نژادها در انگلیس فقیر هستند و همین امر سبب فروپاشی خانواده می شود و در نتیجه امروز شاهد هستیم این اقلیت بیش از حد خشن و قاتل معرفی شوند». وی به ایندیپندنت گفت: «از نظر سیاه پوستان، نژادپرستی و فقر بزرگترین نوع خشونت است. ضمن آنکه نژادپرستی نهادینه شده یک تهدید وجودی و یک بحران بهداشت عمومی است».

«شلدون توماس» (Sheldon Thomas) بنیانگذار یک سازمان غیردولتی برای کمک به جوانان درگیر جرایم گروهی هم ضمن تائید این آمار خاطرنشان کرد: «دلایل شکاف بین گروه های قومی متنوع است». وی ۵۰ درصد خشونت و جنایتی که متوجه سیاهان است را ریشه در خانواده ها و ۵۰ درصد دیگر را مربوط به دولت دانست.

توماس در عین حال تاکید کرد: «در حالیکه دولت مسئولیت مدارس و خانه های بد که منجر به تقویت نژادپرستی ساختاری می شود را نمی پذیرد، بخشی از جامعه سیاهان هم نمی خواهند مسئولیت نبود پدر و ناکارآمدی خانواده ها را قبول کنند».  

همزمان «ویکتوریا اتکینز» (Victoria Atkins) وزیر حفاظت دولت انگلیس در واکنش به این آمار گفت: «دولت مصمم است نژادپرستی موجود را از بین ببرد و برای این امر بالغ بر ۶۵ میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است». وی افزود:  «برنامه سرمایه گذاری ما که در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) آغاز شد، تاکنون به دستگیری بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای باندهای خشونت و فروش مواد مخدر منجر شده و بیش از ۷۷۰ فرد آسیب پذیر در معرض سوء استفاده نجات داده شده اند»

برچسب‌ها جنایت و جنحه انگلیس نژادپرستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس نژادپرستی انگلیس نژادپرستی اخبار کنکور سیاه پوستان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها