Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@18:21:12 GMT

حمله به کاروان لجستیکی آمریکا در جنوب عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۶۶۷۳

حمله به کاروان لجستیکی آمریکا در جنوب عراق

منابع عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیکی برای نظامیان آمریکایی در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، ظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در شهر سماوه واقع در استان المثنی (جنوب عراق) هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع عراقی هنوز هیچ جزئیاتی درباره تلفات جانی و خسارت‌های مادی احتمالی این حمله منتشر نکرده‌اند.

از سوی دیگر، تا این لحظه، هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

طی ماه‌های اخیر حملات مشابه متعددی به کاروان‌های نظامی و لجستیکی آمریکا در عراق روی داده است. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجار‌های کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک گرفته است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به کاروان آمریکا کاروان لجستیکی آمریکا استان المثنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت