Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار را شروع کنیدُ توانایی‌اش به سراغ شما خواهد آمد

به گزارش ایسنا ، بنابراعلام رشدمان، «عده‌ای می‌گویند بالاخره یک روز جهان مرا کشف می‌کند اما این حرف بیهوده‌ای است و افراد باید خودشان اقدام به برند سازی شخصی کنند.»

نخستین وبینار رشدمان با بیان این مطلب و دهها نکته کاربردی و کلیدی دیگر نوید بخش آینده‌ای روشن و پُرامید به فعالان حوزه تدریس بود تا از زاویه‌ای دیگر توانایی‌ها و استعدادهای خود را مرور کرده و برای گام‌های موفق و بلند پیش رو در قرن جدید برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی خانه تعالی، در  این وبینار که ساعت ۱۹ الی ۲۱ روز دوشنبه هجدهم اسفند ماه با حضور علاقه مندانی از سراسر کشور برگزار گردید، اساتید مختلف به ارائه مطالبی درخصوص یادگیری و روش‌های تولید محتوای جذاب آموزشی پرداختند.

*** کوروش اسماعیلی: اگر دانش تغییری در فرد ایجاد نکند به درد نمی‌خورد

سال‌ها قبل فردوسی حکیم در دیباچه شاهنامه گفت:‌ «توانا بُود هرکه دانا بُود.» خانم و آقای تافلر نیز در کتاب موج سوم می‌گویند عصر فعلی عصر دانایی است و دانایی هم توانایی است اما اگر دانش تغییری در فرد ایجاد نکند به درد نمی‌خورد و کافی نیست. زمانی می‌توان دانش را از افراد پذیرفت که به عمل تبدیل شود. یعنی توانا بود هرکه عمل کند!»

برای معلم و استاد خوب بودن صرفا دانش تخصصی نیاز نیست بلکه باید اصول آموزشی را نیز بلد باشید. دانش برقراری ارتباط،دانش حوزه‌های تخصصی ارتباطی،مهارت تدریس،مهارت‌های برقراری ارتباط،کار تیمی،توانایی تفکر خلاق، توانایی رهبری و نگرش‌های متفاوت در حوزه کار و... برخی از دانش‌های مورد نیاز یک مدرس است. افراد فعال در حوزه تدریس نمی‌توانندبدون انجام عملی و برداشتن قدمی فردی با کیفیت شوند و به همین دلیل توصیه من به افراد این است که بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد سالانه خود را برای رشد،ارتقا و توسعه خود هزینه کنند.

***بهمن دانشیان: تولید محتوا نکنید می‌میرید!

این روزها در حوزه تولید محتوا فرمت ویدئو رایج ترین و کاربردی ترین فرمت است اما خیلی از ما از ضبط ویدئو و آمدن جلو دوربین به بهانه‌های مختلف اجتناب می‌کنیم. در مغز همه ما یک سری بهانه است تا از زیر ضبط ویدئو و تولید محتوای ویدئو که موضوع بحث امروز است فرار کنیم. اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم راه آن را پیدا می‌کنیم و اگر بخواهیم از انجام آن طفره برویم و نخواهیم آن را انجام دهیم بهانه‌اش را پیدا می‌کنیم اما با وجود فناوری‌های جدید که در اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی قابل دستیابی است، دیگر بهانه‌ای برای تولید نکردن محتوا وجود ندارد. شما به عنوان مدرس برای معرفی خود به جامعه به تریبون احتیاج دارید. بیایید برای خودتان تریبون درست کنید. شما بهترین متخصص شیمی، فیزیک، آموزش تعمیرات گوشی و... هستید اما تا موقعی که تریبون نداشته و تکلم نداشته باشید شناخته نخواهید شد. اینکه عده‌ای می‌گویند بالاخره یک روز جهان مرا کشف می‌کند حرف بیهوده‌ای است و افراد باید خودشان برند سازی شخصی کنند.»

***مجتبی حصامی: به صدای خودتان فراز و نشیب بدهید

ما انسان‌ها هر دانش و اطلاعاتی که داشته باشیم باید بتوانیم آن را خیلی خوب ارائه کنیم. اگر نتوانیم ارائه خوبی داشته باشیم دانش ما به هیچ دردی نمی‌خورد و اجرا و گویندگی ویترین چیزی است که ما به آن فکر می‌کنیم و می‌اندیشیم.

همه ما نیاز به بیان خوب داریم. در عصر ارتباطات اولین ابزاری که ما در اختیار داریم که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنیم صدا است. قبل از ورود به یک اتاق یا قبل از اینکه بخواهیم با شخص مورد نظرمان قراری بگذاریم، تلفنی با او صحبت می‌کنیم و اولین ابزار ارتباطی ما کلام است. ما باید بیان خیلی خوبی داشته باشیم تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنیم. بخشی از بیان این است که آنچه می‌خواهیم بگوییم را به شکلی سالم به گوش مخاطب خود برسانیم اما آیا داشتن یک بیان خوب و مناسب به تنهایی کافی است؟ پاسخ این سوال منفی است زیرا کلام ساده فقط هفت درصد در مخاطب تاثیر دارد که رقم بسیار اندکی است.اگر تکنیک‌های صدا و بیان را هم به این کلام اضافه کنیم تاثیر آن به سی و هشت درصد می‌رسد. تا اینجای کار تاثیر کلام مابه نصف هم نرسیده و  پنجاه و پنج درصد تصویر انسان در مخاطب شامل:لباس،چهره،لبخند،ممیک صورت،زبان بدن،دست‌ها و...است. مثلا چیدمان میز اتاق در زمانی که با فردی قرار دارید بخشی از شخصیت پردازی شما را شکل می‌دهد.»

***حمید رضا علأالدینی : در آموزش فرسوده نشوید

اغلب آدم‌ها از کودکی با مدرسه و آموزش مشکل دارند. آیا یادگیری واقعا سخت و رنج آور است؟ پاسخ این سوال خیر است. یادگیری یک لذت کاملا عمیق برای همه است که متاسفانه آن را فراموش کرده‌اند. به چنین حالتی که یادگیری به امری سخت و پُرمشقت تبدیل می‌شود «فرسودگی آموزشی» می‌گویند.افرادی که فرسودگی آموزشی بیشتری دارند معمولا آدم‌های ناکارآمدتری هستند و از دستاوردهای علمی جدید کمتر استفاده می‌کنند و بعضا قانون گریز و بزهکار می‌شوند و احتمال ابتلا به اختلال‌های عصبی و روانی در این افراد بسیار بیشتر است.

ساختار ذهنی انسان به گونه‌ای است که مطلبی که الان آموخته بیست دقیقه بعد چهل درصد آن را از دست می‌دهد و یکساعت بعد کمتراز پنجاه درصد آن را به یاد خواهد آورد. روز بعد تقریبا کمتر از سی درصد مطالب آموزش دیده را خواهداشت. به همین دلیل باید تدابیر و تکنیک‌هایی را به کار ببریم که یاددهنده‌ها خودشان بهترین یاد گیرنده‌ها باشند و هم یاد بگیرند و به یادشان بماند تا یاد گیرنده‌ها بتوانند یاد بگیرند و از دانش استفاده کنند.

جهت مطالعه گزارش کامل این برنامه اینجا کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشدمان یاددهی یادگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه

چهار نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافته‌اند و با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند سال گذشته در هشت حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برگزار شد و ۲۷۷ نامزد برای تصدی هشت کرسی مجلس با هم رقابت کردند که در پایان شش نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و چهار نفر نیز برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار و فهرست اسامی راه یافتگان از _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ از سوی فرمانداران منتشر می‌شود، نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ تا ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارائه کنند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته در حوزه انتخابیه کرمانشاه، محمد رشیدی با ۶۱ هزار و ۵۸ رأی به عنوان نماینده مردم راهی بهارستان شد، اما عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات راه یافتند که از بین آن‌ها دو نفر راهی مجلس خواهد شد.

عبدالرضا مصری

عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم رفت. وی متولد کرمانشاه و زاده سال ۱۳۳۵ است و از دوم خرداد ۱۴۰٢ نایب‌رئیس اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی پیش‌تر و در سال دوم و سوم دوره یازدهم مجلس و سال آخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز نایب‌رئیس دوم بوده است و در ادوار هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور داشت.

فضل‌اله رنجبرزاده

فضل‌اله رنجبرزاده دیگر نامزد دور دوم انتخابات مجلس متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هرسین است. وی دارای مدرک کارشناس ارشد است و با ۳۴ هزار ۱۳۸ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی ۹ سال فرماندار کرمانشاه بود، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از دیگر سوابق او است.

جهانبخش امینی‌زاده

جهانبخش امینی‌زاده متولد سال ۱۳۴۳ در کرمانشاه و پزشک است وی با ۳۱ هزار ۷۸۲ به مرحله دوم راه پیدا کرد. امینی‌زاده مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد. وی پیش‌تر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ کرمانشاه است که با کسب ۲۹ هزار ۹۸۶ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد. وی دکتری ادبیات فارسی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

رحیمی زنگنه‌زاده فرماندار کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 749745

دیگر خبرها

  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش