Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در صدد راه‌اندازی مراکز کلان‌داده حمل‌ونقل برای بهبود وضعیت این صنعت در کشور است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و دانشگاه تربیت مدرس در یک همکاری مشترک بر آن شدند تا مراکز کلان داده‌های حوزه حمل‌ونقل را با هدف تحلیل داده‌ها و کمک به بهبود وضعیت حمل‌ونقلی کشور ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اجرایی شدن آن نیز مطالعات طراحی ساختار و الزامات این کار انجام شده است.

 

در حال حاضر دستگاه‌های متولی امر حمل و نقل در کشور داده‌های زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد شود، همه این اطلاعات در قالب یک پلت فرم و در یک سامانه جمع آوری‌ می‌شود و در اختیار متقاضیان و دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

 

داده‌هایی که از طریق سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل گردآوری می‌شوند بسیار ارزشمند هستند و می‌توانند گره‌گشای بسیاری از معضلات و افزایش بهره‌وری سیستم حمل‌ونقلی کشور شوند که در این زمینه دو بحث «میزان یکپارچگی داده‌ها» و «میزان استفاده از آنها» وجود دارد.

 

در حال حاضر هر یک از نهاد‌های متولی حمل و نقل قسمتی از داده‌ها را در اختیار دارند و معمولاً به سایر داده‌ها دسترسی ندارند؛ بنابراین بسیاری از تحلیل‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مبتنی بر این داده‌ها به دلیل عدم یکپارچگی، ابتر یا ناقص خواهد بود. در حال حاضر در کشور یک مرکز داده ملی در این زمینه وجود ندارد و نیاز است که در سیستمی یکپارچه، مرکز ملی داده‌های حمل و نقل هوشمند تعریف شود که این کار به هم‌افزایی اقدامات هم کمک می‌کند.

 

بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکت‌های دانش‌بنیان، این مراکز را در کشور ایجاد کند تا فصلی نو در صنعت حمل و نقل کشور باز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری حمل و نقل دانشگاه تربیت مدرس حمل و نقل هوشمند مراکز کلان داده معاونت علمی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم