Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:00:10 GMT

سفر هیات امنیتی سودانی به رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۰۲۱

سفر هیات امنیتی سودانی به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع هیات سودانی به این رژیم خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: پس از لغو قانون تحریم اسرائیل توسط سودان، این روزها تماس هایی در حال انجام است تا در آینده نزدیک ، سفر هیئت امنیتی سودانی به تل آویو انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انتقالی سودان، هفته گذشته، لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۸ را تصویب کرد و انتظار می رود که لغو نهایی آن در نشست مشترک شورای حاکمیت و دولت سودان انجام گیرد.

در ماه ژانویه گذشته، یک هیئت صهیونیست با ریاست الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به سودان سفر کرد؛ جایی که اعضای این هیات با مقامات سودانی از جمله عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت دیدار کردند.

 این در حالی است که شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که هیئتی سودانی به ریاست عمر الشیخ، رئیس تیم تقویت توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی با یوسی داگان، رئیس هیئت شورای شهرک‌سازی شومرون که شامل ۳۰ شهرک در شمال کرانه باختری است، در یک کشور عربی دیدار کرده است.

طبق این گزارش در این دیدار درباره مسائل مشترک از جمله مسائل اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

این شبکه عبری همچنین گزارش داد که در این دیدار همچنین یک توافق اقتصادی به امضای دو طرف رسید.

هیئت سودانی و هیئت رژیم صهیونیستی در جریان این دیدار درباره همکاری و تشکیل یک تیم کاری مشترک برای ایجاد پروژه‌های اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، زیرساخت‌ها و دارو توافق کردند.

داگان در این دیدار گفت که شهرک‌های صهیونیست نشین از مهمترین مراکز تجاری بوده و صدها میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) کالا به جهان صادر می‌کنند.

عمر الشیخ نیز درباره داگان گفت: تحت تأثیر اقدامات داگان که دوستار صلح است، قرار گرفتیم و امیدواریم که به زودی او را در خارطوم ملاقات کنیم. امروز یک روز ویژه برای حمایت از صلح و عادی سازی روابط است.

کد خبر 5188374

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی تل آویو ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی برجام عربستان سعودی فلسطین اوکراین افغانستان لبنان ترکیه سوریه تیراندازی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که منابع خبری از توافق قریب الوقوع احتمالی آتش بس میان حماس و اسرائیل همزمان با تهدیدات مجدد مقامات صهیونیستی در حمله زمینی احتمالی به رفح می‌دهند، دفتر اطلاع رسانی کابینه جنگ این رژیم طی اطلاعیه‌ای از تشکیل جلسه عصر امروز (یکشنبه) خبر داد.

همزمان با قوت گرفتن توافق آتش بس احتمالی میان حماس و اسرائیل و حضور هیئت مذاکره کننده حماس در قاهره برای بررسی شروط جدید پیشنهاد شده درباره آتش بس در غزه و مبادله اسرا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل از نشست مهم سران این رژیم درباره تصمیم گیری درباره آتش بس و عملیات زمینی احتمالی به رفح خبر داد.

پیش از این نیز، منابع صهیونیستی درباره آخرین تحولات درباره موضع سران این رژیم درباره آتش بس گزارش دادند که اسرائیل پیش از پاسخ قطعی حماس به مفاد جدید آتش بس پیشنهاد شده درباره مبادله اسیران و آتش بس هرگز هیئت مذاکره کننده خود را به قاهره اعزام نخواهد کرد.

پیشتر نیز، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با اشاره به پایبندی حماس بر شروط چهارگانه خود، حضور مجدد هیأت مذاکره کننده حماس در مصر برای مذاکرات آتش بس را به دلیل عقب نشینی اشغالگران در دور جدید مذاکرات خواند.

کد خبر 6096722

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد