Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:13:16 GMT

کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشرو در طرح مواسات و همدلی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۱۶۴

کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشرو در طرح مواسات و همدلی

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای رزمایش مواسات و همدلی عملکردی درخشان دارند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد،  با شیوع ویروس کرونا در جامعه طی اسفند ماه سال 98 کانون های فرهنگی هنری مساجد در میدان مبارزه با کرونا و دستگیری از مردم بویژه نیازمندان قرار گرفتند.

 

کانون های مساجد به عنوان مراکز فعالیت های مردمی در هر محله پرچمدار مبارزه با کرونا ویروس و تهیه و توزیع ماسک و لوزام بهداشتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با حمایت های مردم و خیرین مراکز تهیه و تولید ماسک در مساجد تشکیل شد و ماسک تولیدی در مساجد به صورت رایگان در بین مردم و مراکز درمانی توزیع شد.

در گامی دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان شبکه بهداشت و درمان شدند و از طرح غربالگری عمومی تا سرکشی به بیماران کرونایی قرنطینه در منازل و ضدعفونی و گندزدایی از مناطق عمومی و منزل بیماران را به عهده گرفتند.

در گامی مهم تر پیرو منویات مقام معظم رهبری، طرح مواسات و همدلی در سرلوحه کار فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفت و برای اجرای این طرح تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان، ایتام و اقشارآسیب دیده از کرونا در محلات پی گیری شد.

و با تهیه این بانک اطلاعاتی الان حدود یک سال است که رزمایش مواسات و همدلی در سرلوحه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته است و با جذب مشارکت های مردمی و حمایت های خیرین بسته های حمایتی شامل مواد غذایی و هدایای نقدی به صورت ماهانه و یا مناسبتی به دست نیازمندان می رسد.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضوری همدلانه، زمایش کمک مومنانه را با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا اجرا کردند و بسته های همدلی و مواسات را پای سفره خانواده های نیازمند رساندند.

 

 توزیع بیش از 8 تن گوشت گرم در بین ایتام و نیازمندان لرستانی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  لرستان با اشاره به فعالیت های خودجوش کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در هر محله و منطقه با حمایت های مردمی و مشارکت خیرین انجام می شود.

« محمد ابدالی پور»  افزود:  ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم علاوه بر کمک های موردی در اجرای طرح مواسات کانون های مساجد، تا کنون به همت موسسه حضرت خدیجه و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا بالغ بر 80 تن گوشت گرم را در بین نیازمندان و ایتام استان توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه توزیع گوشت گرم  در نقاط مختلف استان انجام شده است، افزود: تاکنون طی هفت مرحله توزیع بسته های معیشتی گوشت قربانی در استان انجام گرفته است.

ابدالی پور افزود: هر مرحله نزدیک به یک هزار و 200 بسته بین خانواده های نیازمند در مناطق مختلف شهری و روستایی توزیع شد ه است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد بسته گوشت قربانی که هر کدام یک و نیم کیلو است، که توسط کانون های فرهنگی و هنری مسجد در بین نیازمندان استان و براساس بانک اطلاعاتی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  توزیع شده است.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: دو مرحله  به صورت واریز مبلغ ریالی به حساب کانون های رابط، خرید دام و ذبح  و توزیع گوشت قربانی و  چند مرحله نیز در ایام و مناسبت های مختلف در قالب بسته های گوشت ارسالی از سوی موسسه نام برده، باهمکاری کانون ها بین خانواده های نیازمند در نقاط مختلف روستایی و شهری توزیع شده است.

ابدالی پور اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار سایر نهادهای خودجوش مردمی در طول یک سال گذشته به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه نقش خود را در این شرایط سخت ایفا کردند.

 

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد عملکرد مثبتی در طرح مواسات و همدلی دارند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای هفتمین مرحله توزیع گوشت گرم، بین نیازمندان لرستانی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد عملکرد مثبتی در طرح مواسات و همدلی و دستگیری از نیازمندان دارند.

« احمد حسین فتایی»  اظهار داشت: به همت ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه شهرستان قم، امروز هفتمین مرحله توزیع گوشت گرم در بین نیازمندان استان اجرایی شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت 415 کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان لرستان، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون با تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در راستای حمایت از نیازمندان پیشگام بوده اند.

 

 وی افزود: امروز برای هفتمین بار در استان یک هزار و 200 بسته  یک ونیم کیلویی گوشت گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

 

 

فتایی خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های گوشت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان انجام می‌شود و تلاش بر این است که این بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: رزمایش مواسات و همدلی با هدف لبیک به توصیه رهبری  و کمک به نیازمندان با توجه به فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا اجرایی شده است.

 

« حسین اصالت پور» مدیر کانون فرهنگی و هنری کمیل شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: این کانون فرهنگی هنری مسجد از زمان شیوع بیماری کرونا در قالب های چون تهیه و توزیع ماسک رایگان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و... در کنار مردم بوده است.

وی افزود: علاوه بر توزیع گوشت قربانی با حمایت ستاد استانی کانون های مساجد، به صورت مستمر با حمایت خیرین بسته های معیشتی و گوشت قربانی تهیه و دربین نیازمندان توزیع شده است.

اصالت پور افزود: این کانون فرهنگی هنری مساجد تا شسکت قطعی ویروس کرونا در کنار مردم است و در قالب های مختلف حمایتی و فرهنگی از خانواده های نیازمند حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کمک های مردمی و خیرین از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا بانک اطلاعلاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه شده است که در مناسبت های مختلف مورد حمایت قرار می گینرد.

اصالت پور افزود: ایتام و اقشار نیازمند به صورت ماهانه از حمایت های مالی این کانون فرهنگی هنری مساجد که  شامل حمایت خیرین و مردم  است، بهره مند می شوند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مواسات و همدلی کرونا ویروس کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی و هنری خانواده های نیازمند طرح مواسات و همدلی کانون فرهنگی هنری بین نیازمندان بانک اطلاعاتی توزیع شده هنری مساجد بیماری کرونا گوشت قربانی توزیع گوشت توزیع شد گوشت گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین