Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از اجرای آموزش مهارتی برای ۲۷ هزار و ۷۴۳ نفر در بخش آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای استان در سال گذشته خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در اهواز، اظهار کرد: این مهارت آموزان آموزشهای لازم در بخش های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش ها در ۳۵ رشته همچون اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمرانی، مخابرات، هنرهای تجسمی وغیره در قالب ۳۶۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به فعالیت ۶۵۸ آموزشگاه آزاد با مجوز رسمی از این اداره کل در استان، تصریح کرد: در راستای بهبود فرایندهای آموزش های مهارتی و توسعه کمی وکیفی آموزشهای فنی وحرفه ای افراد واجد شرایط برای تاسیس موسسات کارآموزی آزاد و سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی با این اداره کل همکاری می کنند.

سواعدی، یادآور شد: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت تقاضای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای به پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به نشانی www.portaltvto.com یا وب سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان مراجعه کنند.

برچسب ها: آموزشگاه ، فنی حرفه ای ، خوزستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NzG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آموزشگاه فنی حرفه ای خوزستان فنی و حرفه ای خوزستان فنی وحرفه ای آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۲.۵ سال گذشته خبر داد و گفت: پیشنهاد گسترده تر شدن دامنه شمول در اصلاحیه قانون بیمه بیکاری را ارائه کرده ایم.

علی حسین رعیتی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور اظهار کرد: شهریور سال ۱۴۰۰ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر بود که اکنون به ۱۶۰ هزار نفر رسیده و تعداد قابل ملاحظه ای از مقرری بگیران بیمه بیکاری کم شده است.

وی ادامه داد: با دستورالعمل و تفاهم نامه‌ای هم که بین ما و سازمان تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای انجام شد مصمم هستیم که این عدد کمتر شود چون هم بازار کار به کارگر ماهر و کار بلد نیاز دارد و هم سازمان فنی و حرفه ای آمادگی دارد که آموزش‌های لازم را ارائه دهد تا افراد بیکار به چرخه اشتغال بازگردند.

پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری 

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح قانون بیمه بیکاری اظهار کرد: در قانون پیشنهاد دادیم دامنه شمول گسترش پیدا کند چون قبلاً هم دامنه شمول محدودتر بود و هم کسانی که در منطقه آزاد و ویژه کار می‌کردند مشمول مقرری بیمه بیکاری نمی‌شدند، از طرفی کارگران پروژه‌ای هم محدودیتی برای پوشش‌شان وجود داشت. یک بحث هم در خصوص از کار افتادگی بود مثلاً اگر کسی انتهای بازنشستگی اش بود ممکن بود مشمول مقرری بیمه بیکاری شود و دیگر برگشت به کار انجام نمی‌شد لذا پیشنهاد دادیم که اگر از کار افتاده و ناتوان است برنگردد ولی اگر توان کار دارد ظرف یک سال که مقرری بیمه بیکاری گرفت باید بتواند در جایی مشغول به کار شود و  ادامه فعالیت بدهد و صرفاً دنبال گرفتن مقرری نباشد.
به گفته رعیتی فرد، منابع صندوق بیمه بیکاری محدود است و باید بتواند در شرایط بحران نظیر  کرونا به کمک بیاید تا کسانی که سال‌ها بیمه پرداز بودند را تحت پوشش قرار بدهد.

فرایند بازگشت افراد به چرخه اشتغال

معاون وزیر کار درباره فرایند بازگشت به کار و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و سازمان فنی حرفه‌ای توضیح داد: به موجب این تفاهم نامه کسانی که مشمول مقرری بیمه بیکاری می‌شوند باید حتماً بعد از ۶ ماه با فراخوانی که صورت می‌گیرد آموزش لازم را ببینند و به محل کار قبلی برگردند. اگر نمی‌توانند در محل قبلی مشغول کار شوند یا برگشت به کارشان با مهارت قبلی نیست، مهارت جدید توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برایشان لحاظ می شود که به بازار کار برگردند.
به گفته وی تلاش وزارت کار این است که افراد آموزش‌های لازم را فرابگیرند و به محیط کار برگردند چون هم به نیروی کار نیاز است و هم کسی که سال‌ها کار کرده و صاحب تجربه است می تواند برای کشور مفید باشد.

رعیتی فرد در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ما با سازمان تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای درحال اجراست و دستورالعمل آن به استانها رفته و هماهنگی ها با استانها انجام گرفته است.کسانی که مشمول مقرری بیمه بیکاری می‌شوند باید حتما به چرخه آموزش برگردند و آموزش ببینند و در جایی مشغول کار شوند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • معلمی؛ همیشگی ترین عشق است
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید