Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@21:48:42 GMT

آموزش و پرورش موثرترین بال توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۲۶۵

آموزش و پرورش موثرترین بال توسعه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: سال۹۹ بسیار سخت و طاقت فرسا بود و معیشت مردم به سختی گذشت اما با صبوری و گذشت مردم و تلاش تولیدکنندگان و مدیران توانستیم از آن عبور کنیم.

او افزود: امسال روزهای مهمی را در پیش رو داریم و با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بدون تردید اتفاقات مهمی در حوزه اقتصاد و تولید رخ خواهد داد و وضعیت بهتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین تصریح کرد: بدون تردید موضوع تولید ارتباط تنگاتنگی با امنیت و نظام آموزشی کشور دارد و با رونق تولید سایر بخش ها نیز امسال وضعیت مناسبی دارد.

جمالی پور گفت: نظام آموزش و پرورش کشور هرچقدر قدرتمند و نقش آفرین باشد در عرصه های دیگر هم موفق عمل می کنیم و بدون تردید آموزش و پرورش موثرترین بال توسعه محسوب می شود.

او اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش ابزاری بنیادین و اثرگذار برای هر کشوری است که ما هم قدردان زحمات معلمانی هستیم که سال گذشته در تعلیم و تربیت نقش اساسی ایفا کردند و با صبوری و تحمل سختی ها به تربیت نسل آینده پرداختند.

این مقام مسئول گفت: دولت هم با همه سختی ها و محدودیت منابع مالی که داشت به معیشت فرهنگیان توجه کرد اما حلاوت کارهای بزرگ با وجود مشکلات اقتصادی احساس نشد هرچند دولت نشان داد به معلمان و نظام آموزش و پرورش به عنوان اساس توسعه توجه جدی دارد.

استاندار قزوین یادآورشد: هر چند با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی داریم اما گامهای موثری در زمینه آموزشی کشور برداشته شده و باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا به وضعیت ایده آل برسیم.

جمالی پور تصریح کرد: باید درخواستها بر اساس ظرفیتها باشد تا ما را به هدف نزدیک کند و لازم است همه تلاش کنیم تا به عقلانیت مشترک برسیم و سال بهتری داشته باشیم.

او گفت: کارهای مهمی را باید امسال برنامه ریزی کنیم  و تا آخرین لحظه عمر دولت با جدیت به مسئولیت خود اهمیت دهیم چون کار ما برای مردم و نظام است و تعطیلی ندارد.

استاندار قزوین اظهارکرد: باید برای شورای آموزش و پرورش در سال جاری چشم انداز تعریف کنید و برنامه داشته باشید و در مسیر اهداف تعیین شده گام بردارید و در این راستا بهره گیری از همه ایده ها به غنای کار کمک می کند.

جمالی پور افزود: بهتر است از معلمان و دانش آموزان دعوت کنید در جلسات شورا حضور یافته و ایده های خود را مطرح کنند تا در تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: معرفی معلمان ایثارگر و شاخص که کارهای ماندگاری کرده اند در دستور کار باشد تا نسل آینده با این افراد پر تلاش آشنا شده و الگو بگیرند.

استاندار قزوین ایثار را جزو فرهنگ کشور دانست و تصریح کرد: باید موضوع ایثار در مدارس به عنوان یک فرهنگ مورد توجه جدی قرار گیرد و ما معلمان و خیرین و همه کسانی که در ساخت مدرسه، نمازخانه، تجهیز مدارس کارهای ارزشمندی داشته اند را به دیگران معرفی کنیم.

او بیان کرد: برای ساختن کشور به مشارکت عمومی همه نیازمندیم و اگر افراد ثروتمند و خیرین را وارد کارهای فرهنگی کنیم می توان کارهای مهمی را برای توسعه نظام آموزشی عملیاتی کرد.

جمالی پور در ادامه گفت: هنر مدیران باید ایجاد رقابت در نحوه آموزش کیفی در مدارس باشد تا تعداد قبولی در کنکور بالا برود.

او افزود: امسال سه مدرسه شاخص در کیفیت آموزشی با بیشترین پذیرش دانش آموز در کنکور را شناسایی و تشویق کنید تا الگوی دیگران باشد.

استاندار قزوین اظهارکرد: در دهه پیشرفت و توسعه با عزم جدی و تلاش مضاعف می توانیم به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم.

48

کد خبر 1504470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین استاندار قزوین آموزش و پرورش نظام آموزش جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان دوازدهم اردیبهشت در مراسم گرامیداشت روز معلم در مدرسه‌ی حضرت معصومه (س) روستای دارایی خرم آباد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم روی مسئله‌ی آموزش و پرورش تأکید و سرمایه گذاری ویژه دارد.
ابوطالب شفقت تعلیم و تربیت را یکی از مقوله‌های باارزش و مورد تأکید نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا غفلت‌های گذشته در خصوص آموزش و پرورش جبران شود.
استاندار اظهار کرد: فرهنگیان در رفع مشکلات حوزه‌ی آموزش و پرورش نقش اساسی داشته و باید مشارکت داشته باشند.
شفقت با اشاره به شهید مطهری به عنوان بهترین معلم انقلاب اسلامی، گفت: معلمان ما باید سیره‌ی شهید مطهری را بشناسند و آن را به دانش آموزان آموزش بدهند.
۳۲۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۹۸۳ مدرسه در سطح لرستان تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه