Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:43:36 GMT

اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۴۵۹

اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی سردشت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف یک مورد زمین خواری و تصرف اراضی دولتی در یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی، مقابله با این پدیده در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ موسی بهاری اضافه کرد: در این رابطه پس از اخذ استعلامات و بررسی اسناد و مدارک و همچنین هماهنگی های قضائی یک مورد زمین خواری در منطقه "شیوه ابراهیم" این شهرستان محرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این راستا ۲۴ هزار و ۲۷۹ مترمربع از اراضی دولتی که با سندسازی تصرف شده بود رفع تصرف شده و بازگردانده شد.

سرهنگ بهاری با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی دولتی از اولویت های پلیس است، گفت: در رابطه با این پرونده یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

مهلت تخفیف عوارض شهرداری مهاباد تمدید شد

شهردار مهاباد اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مهلت تخفیف پرداخت عوارض شهرداری به مدت یک ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

سیدجمیل قادری افزود: شهروندان تا اتمام مدت باقی‌مانده فرصت دارند برای بهره‌مندی از این تخفیف به صورت تدریجی به شهرداری مراجعه و از ازدحام غیرضروی به این منظور اجتناب کنند. 

وی با بیان اینکه این تصمیم براساس مصوبه شورای شهر اتخاذ شده است، اضافه کرد: در این مدت، شهرداری مهاباد در بهای عوارض شهری هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت. 

شهردار مهاباد ضمن تقدیر از موافقت استاندار آذربایجان غربی با این تصمیم افزود: این مدت زمان اعلامی قطعی است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

کشف گوشت گراز و اسلحه شکاری از شکارجی متخلف در سردشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: براساس گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش گوشت گراز مراتب در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

خالد بایزیدی اظهار داشت: با همکاری و تلاش پلیس اطلاعات و امنیت سردشت در بازرسی از منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان مقدار ۱۵ کیلوگرم گوشت گراز، یک قبضه اسلحه شکاری ۲ لول قاچاق و مقادیری فشنگ و ادوات غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این راستا نیز یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف، به داگستری ارجاع داده شد.

بایزدید اضافه کرد: با هماهنگی دادستانی مقدار گوشت مکشوفه نیز در سایت زباله سردشت معدوم سازی شد.

مهاباد و سردشت از شهرهای مرزی آذربایجان غربی به شمار می رود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی زمین خواری سردشت انتظامی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی زمین خواری سردشت انتظامی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور آذربایجان غربی اراضی دولتی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی