Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر شرایط حاد کرونایی در شهر تهران از نزدیک شدن تعداد فوتی‌های این شهر به حدود ۱۰۰ نفر خبر داد. خبرگزاری میزان- محسن هاشمی در حاشیه دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز (سه شنبه) اولین دستور جلسه به صورت دو فوریتی بود و اعضا از شهردار تهران خواستند که یک گزارش "تحویل و تحول" همانند کاری که در ابتدای دوره برای شهرداری دوره قبل انجام دادیم را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به عقب افتادن رسیدگی به پرونده باغات، کل صحن امروز به پرونده باغات اختصاص داشت و امروز تعدادی از پرونده‌ها رأی باغ و تعدادی رأی غیرباغ گرفته‌اند.

وی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: ما مصوبات بسیار خوبی در دولت داریم و قول‌های خوبی داده می‌شود؛ اما عملا هیچکدام آن‌ها به نتیجه نمی‌رسد و آنچه که درباره آن به نتیجه رسیده‌ایم نیز خرید اتوبوس از بودجه خود شهرداری تهران بوده است. اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی در حال نوسازی هستند، اما درباره تامین تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی شروع نشده است. می‌دانید که تقریبا یک سال است که با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری یک پژوهش عملگرا انجام و پیشرفت عملیات ساخت قطار داخلی مترو از نظر طراحی به ۸۵ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید.   بیشتر بخوانید: شورای شهر وظیفه‌ای برای تعطیلی پایتخت ندارد

وی ادامه داد: یک قطار هم توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در آن جلسه رئیس جمهور دستور دادند که از این قطار تولید شود. از مصوبه واردات ۱۰۰۰ واگن، ۴۲۰ واگن هنوز باقی مانده است که درباره آن تصمیم‌گیری نشده است و دولت می‌تواند برای این ۴۲۰ واگن به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تامین اعتبار کند. شهرداری تهران قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران برای تامین ۱۰۵ واگن امضا کرده است و این اتفاق می‌تواند به سرعت شروع شود و در انتهای کار دولت حداقل این پول تامین و در شورای شهر و شهرداری بعدی شاهد حضور این واگن‌ها در سیستم حمل ونقل عمومی تهران باشیم.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتی‌ها در تهران به نزدیک ۱۰۰ نفر رسیده است و اگر همینطور پیش برویم بالاتر هم می‌رود. در حمل و نقل عمومی براساس گزارشات بین المللی اعلام شده، اگر زمان کمی در واگن و اتوبوس باشیم خطر کمتر است و توصیه هم کردم که بیش از ۲۰ دقیقه کسی در حمل و نقل عمومی نماند. اما با توجه به اینکه این بیماری با شرایط واکسیناسیون در یک سال آینده هم وجود خواهد داشت پس لازم است که دولت نسبت به قولی که برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند. نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد در حالی که ساده است و دولت باید برای آن تامین اعتبار کند و کار سختی نیست.

انتهای پیام/ برچسب ها: شورای شهر تهران کروناویروس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران کروناویروس حمل و نقل عمومی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور

تین نیوز

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور و پیگیری های وزارت کشور جهت تأمین واگن های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وحیدی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن های جدید مترو مدتها قبل رها  شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدتها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه ها از انعقاد قراردادها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می برد نمی دانم اما اینکه چه کسی ضرر می کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • یک فوتی و ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی تیبا در یزد
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است