Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:15:21 GMT

پیشنهاد ایجاد کمیته دانشجویان خارجی در سطح وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۷۶۱

پیشنهاد ایجاد کمیته دانشجویان خارجی در سطح وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر علی‌اکبرحق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست دکتر حسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، اظهار داشت: وجود دانشجویان بین‌الملل از لحاظ فرهنگی برای کل کشور فرصت خیلی خوبی را به وجود می‌آورد که علی‌رغم این فرصت، اگر روی آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت نگیرد می‌تواند به عنوان یک تهدید نیز دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۵ دستورالعمل اجرایی بسته فرهنگی برای دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده بود که دانشگاه کرمانشاه، شهید بهشتی و قم موفق شده‌اند در این مسیر کانون‌هایی برای دانشجویان خارجی داشته باشند تا فعالیت‌های فرهنگی خود را دنبال کنند. در این حوزه بحث نشاط و شادکامی دانشجویان خارجی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: تقویت روحیه همکاری بین دانشجویان ایرانی و خارجی جهت جذب این دسته از دانشجویان بسیار اهمیت دارد. در این میان انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و ایرانی به دانشجویان خارجی، آشنایی با توانمندی‌های علمی در سطح کشور و استانی که محل تحصیل دانشجوی بین‌الملل است و هم‌زیستی مسالمت آمیز بین‌فرهنگی که میان دانشجویان شکل می‌گیرد، مهم است.

این مقام مسؤول با اشاره به اهم فعالیت‌هایی که در حوزه دانشجویان بین‌الملل گفت: از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده است نسبت به برگزاری هفته فرهنگی با محوریت دانشجویان خارجی اقدام کنند.

وی افزود: «شب دوستی» نیز از برنامه‌هایی است که به دنبال برقراری رابطه میان دانشجویان ایرانی و خارجی است و تلاش دارد تا این دانشجویان در خصوص برخی تفاوت‌های فرهنگی به شناخت و در کنار یکدیگر به درک متقابل برسند.

زائری لطف اظهار داشت: برگزاری اردوهای دانشجویی و مراسم هایی برای دانشجویان جدیدالورود خارجی، برگزاری کارگاه‌هایی مختص دانشجویان بین‌الملل و  برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله نقاشی از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در حوزه دانشجویان بین‌الملل است. در جشنواره سیمرغ نیز  ۲۱۱ دانشجوی خارجی شرکت داشته‌اند.

وی با بیان این‌که در سطح وزارت بهداشت می‌توانیم کمیته دانشجویان خارجی را داشته باشیم، ابراز داشت: در این کمیته دو عضو از دانشجویان خارجی و اعضایی از معاونت‌های فرهنگی  و دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت می‌توانند حضور داشته باشند.

کد خبر 5188421

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان خارجی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان خارجی وام دانشجویی دانشگاه ها خوابگاه دانشجویی دانشجویان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سازمان سنجش آزمون استخدامی دوره دکتری اطلاعیه دانشجویان بین الملل فرهنگی و دانشجویی دانشجویان خارجی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی