Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ۷۵ مکان برتر برای زندگی گیاهخواران در جهان را مشخص  شده است. قیمت مواد غذایی و در دسترس بودن رستوران‌ها برخی سنجه‌های رتبه‌بندی در این نظرسنجی بوده‌اند. در این نظرسنجی همچنین سلیقه و خواست وگان‌ها یا همان گیاهخواران مطلق برای گیاهخواری  نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا نیمی از ۷۵ مکان برتر در فهرست بهترین مکان‌ها برای گیاهخواران، در قاره اروپا واقع شده است و شما چه از گروه «دوشنبه‌های بدون گوشت» باشید، چه از وگان‌های سفت و سخت، این داده‌ها برای دسترسی به غذا‌های گیاهی به شما کمک می‌کند.

بیشتربخوانید

چرا برخی افراد گیاه خوارند؟! / آیا انسان در اصل موجودی گیاهخوار است؟!

شش شهر برتر اروپایی در این میان کدام‌اند؟
۱- لندن

در بریتانیا وارد هر فروشگاه زنجیره‌ای یا سوپرمارکتی که بشوید، اگر نه راهروها، قفسه‌هایی را مشاهده می‌کنید که پر است از گزینه‌های غذایی برای همه سلیقه‌ها به جای غذا‌های حیوانی.

پایتخت بریتانیا به دلیل داشتن میوه و سبزیجات ارزان‌قیمت برای طبخ وعده‌های غذایی مورد علاقه همه، در صدر جدول شهر‌های ایده‌آل برای گیاهخواران رتبه‌بندی شده است. در سطح این شهر رستوران‌هایی هست که خوشمزه‌ترین تولیدات گیاهی با پروتئین سنگین را ارائه می‌دهند. رستوران‌های زنجیره‌ای گیاهخواران در بریتانیا معمولا کار خود را ابتدا در لندن آغاز کرده و در صورت موفقیت در سایر نقاط کشور ادامه می‌دهند.

۲- برلین

این پایتخت پرافتخار اروپایی البته قطب خلاقیت در زمینه جنبش غذایی غیرگوشتی بوده است. در برلین به‌ویژه به گیاهخوارانی که مزه شیرین را دوست دارند خیلی خوش می‌گذرد، با خوراکی‌های خوشمزه در دونات‌فروشی‌های برامیبالز با طعم نارنگی و بادام، کیک جنگل سیاه و شکلات‌های کرانچ.

در طول سال در برلین رویداد‌های زیادی در پیوند با غذا و آشپزی برگزار می‌شود که جشنواره غذا‌های وگان به نام «زومرفست» با بازدیدکنندگان زیادش از آن جمله است.

۳- مونیخ

درست است که وقتی صحبت از آلمان می‌شود، آدم فوری یادش به انواع غذا‌های گوشتی سنتی مثل سالامی و سوسیس آلمانی می‌افتد، اما داده‌ها دروغ نمی‌گویند، این کشور در حال استقبال و تجربه کردن سبک تازه‌ای از زندگی بدون گوشت است.

مونیخ به خاطر مقرون به صرفه بودن و شمار زیاد رستوران‌هایی که نیاز‌های مختلف غذایی مشتریان از جمله گیاهخواران را برآورده می‌کنند، مورد علاقه بسیاری از شهروندان و گردشگران است. «مکس پت» یکی از پرشمار مجموعه‌هایی است که به ویژه برای مشتریان وگان فضای غذاخوری فوق‌العاده زیبا با غذا‌هایی زیباتر، مانند این سالاد هوس‌انگیز در تصویر بالا را عرضه می‌کند.

به این ترتیب نام دو شهر بزرگ آلمان در بالای فهرست بهشت‌های گیاهخواران در اروپا قرار دارد.

۴- وین

پایتخت اتریش طی دهه گذشته از نظر فرهنگ غذایی وارد دوره‌ای با تحول سریع شده است. این تحول به گونه‌ای است که گیاهخواران بیش از هر زمان دیگری احساس پذیرفته شدن در این فرهنگ را دارند.

گزارش شده است که تقریبا نیمی از کل رستوران‌های وین با کیفیت غذای عالی، مکان‌هایی به غایت مناسب برای غذا خوردن گیاهخواران هستند.

رستوران گیاهخواری «تیان» در وین از رستوران‌های برجسته و دارای نشان ستاره میشلن است. در این رستوران همچنین مجموعه‌ای از سس‌ها و چاشنی‌های خوشمزه تولید و فروحته می‌شود.

۵- گلاسکو

از قبل معلوم بود که گلاسکو در فهرست ما جای خوبی دارد، زیرا رسانه‌های بریتانیا تقریباً از یک دهه پیش این شهر را به عنوان «پایتخت وگان بریتانیا» انتخاب کرده بودند، یعنی مدت‌ها پیش از آن که خوردن غذای بدون گوشت وارد گفتمان عمومی شود و شهر‌های دیگر هم به این سبک روی بیاورند.

گلاسکو از نظر شمار رستوران‌های گیاهخواری با غذای باکیفیت خوب برای وگان‌ها از هر شهر دیگری در این فهرست وضعیت بهتری دارد. گفته می‌شود که بیش از نیمی از رستوران‌های این شهر برای وگان‌ها بسیار مناسب هستند و این چیزی است که مردم این شهر به آن افتخار می‌کنند.

رستوران‌های مونو، استریو، ۷۸ و اردک پرنده از جمله این مکان‌ها هستند.

۶- زوریخ

زوریخ گران‌ترین شهر در میان شهر‌های این لیست است. هیچ کس برای سفر ارزان به این شهر نمی‌رود، زیرا برای مثال، هزینه‌های زندگی در این شهر ۴۱ درصد بیشتر از پاریس است.

زوریخ اگرچه از نظر قیمت، امتیاز خودش را در رده‌بندی گیاهخواری از دست می‌دهد، اما از نظر وفور محصولات گیاهی این مسئله را جبران کرده است. قفسه‌های سوپرمارکت‌های زوریخ پر است از سویا، توفو (پنیر سویا)، غلات و سبزیجات؛ و مطمئن باشید که خرید این مواد غذایی در سوپرمارکت بسیار ارزان‌تر از رستوران برای شما درمی‌آید.

تازه این هم بدان معنا نیست غذا‌های مخصوص گیاهخواران در رستوران‌های زوریخ مورد توجه نیستند. بر عکس، زوریخی‌ها ادعا می‌کنند که رکورد جهانی گینس مربوط به قدیمی‌ترین رستوران گیاهخواری در جهان را دارند. رستوران گیاهخواری «هیتل» از سال ۱۹۸۹ در قلب زوریخ وجود داشته و هنوز هم با بیش از صد گزینه مختلف غذایی روی میز بوفه، مشتریان خود را راضی نگه داشته است.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم غذایی گیاهخواری جالبترین ها رستوران ها وگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • رزرو هتل در آمستردام
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!