Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:13:12 GMT

نشان فداکاری به شهید محمدرضا دادجو تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۸۴۶

نشان فداکاری به شهید محمدرضا دادجو تعلق گرفت

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «محمدرضا دادجو» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمدرضا دادجو در سال ۱۳۳۴ در خانواده‌ای نظامی در شهر تهران متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی را در سال ۱۳۴۶ به پایان رسانید و سپس وارد دبیرستان شد. تا کلاس سوم دبیرستان شاگرد اول بود. به خاطر علاقه به شغل پدر که افسر ژاندارمری بود در دبیرستان نظام نام‌نویسی کرد و پس از طی دوره دبیرستان موفق به اخذ مدرک دیپلم ریاضی شد.

در سال ۱۳۵۴ در آزمون دانشکده افسری پذیرفته و به این دانشکده راه یافت. پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشکده جهت طی دوره مقدماتی توپخانه به اصفهان منتقل شد و در ادامه در گروه ۴۴ توپخانه مشغول خدمت شد.

در سال ۱۳۵۹ به نفت شهر کرمانشاه مأمور شد. در این زمان اختلاف بین رژیم بعث عراق و جمهوری اسلامی ایران تشدید شد. در تاریخ 1359/4/23 طی یک درگیری مرزی با ارتش بعث عراق یگان ایشان توانست چهار پاسگاه عراق را تخریب و ۲۵ نفر از کارکنان ارتش بعث را کشته و زخمی کند.

در همین حین بود که شهید دادجو در روز دوم ماه مبارک رمضان با زبان روزه به همراه تنی چند از هم‌رزمانش براثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید عزیز در وصیت‌نامه خود از آرزوی شهادت سخن گفته و خالصانه از پروردگار خود توفیق شهادت در راه اعتلای اسلام را تمنا کرده است. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران شهر تهران استقلال مقام معظم رهبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی اصفهان کرمانشاه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شهر تهران استقلال جمهوری اسلامی ایران شهر تهران استقلال مقام معظم رهبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی اصفهان کرمانشاه عراق اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی

دریافت 19 MB

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی و مسؤولیت بین المللی به نیابت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: این نیرو در عرصه‌های اقیانوسی برنامه‌های جدی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال رزمایشی را در پیش داریم، گفت: کشورهای مختلفی در این رزمایش دعوت می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به الحاق‌های جدید شناوری اشاره و اضافه کرد: در شش ماه اول و دوم الحاق‌هایی خواهیم داشت و برای اولین بار این الحاق‌ها در تاریخ نیروی دریایی رخ می‌دهد.

امیر ایرانی گفت: این الحاقیه‌ها در حوزه‌های مأموریتی، علمی و فناوری و تجهیزاتی است و به زودی شاهد رونمایی خواهیم بود.

کد خبر 6100403

دیگر خبرها

  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • نیروی دریایی ارتش هیات پژوهشی به قطب جنوب اعزام می‌کند
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟