Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از طرف مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه نیز باید فعالیت‌های دینی و فرهنگی را افزایش و موانع را برطرف کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی تواصی به حق ویژه مبلغان و امامان روستا شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رشد،کمال و گسترش فضیلت‌های دینی است اظهار داشت: فضیلت‌های ماه مبارک رمضان از درون حوزه‌های علمیه می‌جوشد، حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره محل تربیت، تعلیم و پرورش عالمان، اندیشمندان و مفاخر بزرگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای روحانیت  فراهم  شد که  ارتباط و تعاملشان در درون و بیرون از کشور  به صورت وسیع و گسترده فراهم شد در همین راستا  باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آنچه در تاریخ یک قرن اخیر  مشاهده می‌کنیم با به مسند نشستن رضا خان پهلوی و ارتحال آیت الله  حاج شیخ کریم حائری حوزه‌های علمیه مورد تهاجم قرار گرفتند و آنچنان عرصه را به حوزه علمیه و روحانیت تنگ کردند که روحانیون مجبور بودن روزها به اطراف پناه ببرند و در بیرون از شهر به مطالعه بپردازند.

کار گروه مشترک همکاری بین بنیاد فرهنگی روایت فتح و بنیاد شهید تشکیل شدفعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم کردستان گسترش می‌یابدمدیر روابط عمومی شورایعالی انقلاب فرهنگی تغییر کرد

وی بیان کرد: علی‌رغم سختی‌ها و دشواری‌های روحانیون در دوران پهلوی  امام راحل سر برافراشت و توانست جریان سازی دینی، سالم، فرهنگی، متنفذ و تاثیر گذار را در جامعه ایجاد کند به گونه‌ای که از سال 42 از حالت دفاعی بیرون و حالت تهاجمی گرفت و طی 15 سال نظام سلطه و طاغوت را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: هر کجا  جریان سازی دینی و فرهنگی شکل بگیرد می‌تواند کار عظیم و بسیار مهم را انجام دهد و خوشبختانه  روحانیون امروزه دارای این ظرفیت و توانایی هستند در همین راستا باید از این ظرفیت‌ها استفاده و از حالت بالقوه به حالت بالفعل  تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه  باید مساجد را کانونی برای  تعلیم، تربیت و آموزه‌های اسلامی قرار دهیم تصریح کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از طرف مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمیه نیز باید بر  فعالیت‌های دینی و فرهنگی بیافزاییم و موانع را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: روحانیت باید تلاش کنند بین فرهیختگان و برجستگان صالح و دانا با جوانان و نوجوانان مسجد  ارتباط برقرار کنند و به شیوه‌های مختلف پیوند جوانان و نوجوانان با مسجد را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: مبلغان  باید  با برگزاری جلسات هم اندیشی در ارتباط با  موفقیت‌های یکدیگر تبادل نظر و چالش‌های پیش رو را در این جلسات مطرح و موانع را  رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  شاهرخی افزود: در سال حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها  روحانیت و حوزه‌های علمیه باید  در بحث تعلیم، تربیت و ارتقا دینی  امروز از دیروز بهتر باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با اشاره به سفر اخیر قوه قضائیه به استان لرستان عنوان کرد: در سفر اخیر آیت الله رئیسی بنا شد چندین کارخانه استان که مشکل قضایی دارند تعیین تکلیف شوند ولی نباید اینگونه باشد که  رئیس قوه دیگری به استان بیاید و مابقی موانع را برطرف کند بلکه رئیس دادگستری استان به عنوان  جانشین  رئیس قوه قضائیه و استاندار به عنوان  جانشین رئیس جمهور  و همچنین سایر دستگاه‌ها به عنوان نمایندگان وزرا جهت رفع موانع و مشکلات استان اقدام کنند. 

وی بیان کرد: در مسائل تعلیم، تربیتی  و همچنین حمایت از ارتقا مسائل فرهنگی و دینی باید با تبادل نظر و همفکری سبب ارتقاء فرهنگ دینی شویم چرا که اگر اقتصاد  پیشرفت کند و همه موانع اقتصادی از سر راه برداشته شود ولی فرهنگ دینی و عدالت رشد نکند، اخلاق و فضیلت‌ها بر جامعه حاکم نشود شنبه‌های فرانسه ایجاد می‌شود که مردم معترض هستند.

انتهای پیام/645/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان حوزه های علمیه دینی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است