Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@04:14:02 GMT

آغاز ماجراجویی یحیی در آسیا؛ در جستجوی طلا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۸۷۹

آغاز ماجراجویی یحیی در آسیا؛ در جستجوی طلا

سرمربی پرسپولیس بار دیگر در آسیا حضور یافته و امیدوار است اینبار بتواند ماموریت ناتمام تیمش را به سرانجام برساند.

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی که سابقه حضور در آسیا با ذوب آهن نیز سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد، در فصل گذشته در موفقیتی چشمگیر توانست تیمش را به فینال لیگ قهرمانان برساند و البته در دیدار با اولسان هیوندای کره جنوبی با توجه به محرومیت سه مهره ارزشمند تیمش (عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری) و همچنین جدایی شجاع خلیل زاده، برابر حریف شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند تا به سرنوشت برانکو ایوانکوویچ مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او اکنون با پرسپولیس برای دومین بار پا به آسیا گذاشته و اینبار در مرحله گروهی باید در هند برابر تیم‌های الریان قطر، گوا هند و الوحده امارات حاضر شود و از امیدواری زیادی برای دستیابی به سهمیه صعود برخوردار است. تیمی که مشخصه برتر آن را می‌توان در فاز تهاجمی جستجو کرد و از قدرت تدافعی مناسبی نیز برخوردار است، هرچند غیبت فرشاد فرجی و سعید آقایی تا حد زیادی شاید آنها را با مشکل در فاز دفاعی مواجه کند.

 

اینجا ابتدای مسیر رویاپردازی دوباره سرخ‌ها خواهد بود. جامی که در ویترین این باشگاه خالی است و علیرغم موفقیت‌های چند سال اخیر، آنها را در موضع کری برابر رقبا با مشکل مواجه می‌کند. سرخ‌ها با یحیی اما بعد از تجربه دو فینال طی سه فصل اخیر، اینبار برابر تکمیل ماجراجویی پا به میدان گذاشته‌اند.

 

حامد لک در فصل گذشته در جریان بازی هیچ گلی دریافت نکرد. پنالتی‌های مرگبار خصوصا در فینال لیگ قهرمانان دست او را از جام در اولین روزهای حضور در تیم محبوبش کوتاه کرد و باید دید سرنوشت اینبار برای او به چه شکل رقم خواهد خورد.

 

بوژیدار علیرغم حضور چند ساله در پرسپولیس فرصت حضور در لیگ قهرمانان را به دست نیاورده و پشت سر بیرانوند و بعد از آن حامد لک مانده است. او اما یک رقیب قابل احترام برای شماره یک کنونی پرسپولیس محسوب می‌شود که همیشه آمادگی خود را در لحظات حساس به رخ کشیده است.

 

کنعانی زادگان در کنار سیدجلال حسینی از مهره‌های بدون جانشین یحیی گل محمدی در این جام محسوب می‌شوند. کنعانی زادگان که شایعات زیادی درباره آینده‌اش مطرح شده، با تمرکز کامل اما به دنبال موفقیت در هند خواهد بود. جایی که تقابل او با شجاع هم می‌تواند لحظات جالبی در دیدار برابر الریان قطر شکل دهد.

 

در کارنامه سیدجلال حسینی انواع و اقسام افتخارات دیده می‌شود. او که سه فینال لیگ قهرمانان آسیا را حضور داشته، شاید دقایق آخر حضورش در این تورنمنت را جدی‌تر از همیشه دنبال کند تا در پایان  بزرگترین افتخار دوران فوتبالی‌اش را نیز محقق کند. یک مسیر سخت که باید دید پایان آن برای کاپیتان به چه شکل خواهد بود.

 

سیامک نعمتی در فصل گذشته به عنوان مدافع راست پرسپولیس توانست نمرات مناسبی از ای اف سی دریافت کند و اکنون باید دید یحیی چه برنامه‌ای برای این پست خواهد داشت.

 

با سابقه‌ترین بازیکنان حال حاضر پرسپولیس؛ کمال کامیابی نیا هرچند فرصت چندانی طی دیدارهای اخیر نداشته اما نشان داده با حس مسوولیت پذیری بالا قادر خواهد بود یکی از مهره‌های قابل اعتنای یحیی لقب گیرد.

 

در غیاب سعید آقایی اکنون در سمت چپ دفاعی پرسپولیس نگاه‌ها به علی شجاعی است. بازیکنی که با پنالتی موفق خود در مرحله نیمه نهایی فصل گذشته، این تیم را به فینال رساند و البته بعد از آن فرصت‌های کمی برای خودنمایی به دست آورد. او قادر خواهد بود از این فرصت دوباره برای نمایش توانایی‌اش سود ببرد؟

 

برای شیری دنیا در پایان فینال لیگ قهرمانان 2020 سیاه‌تر از همیشه بود و او رکورد انتقاد و اعتراض در صفحه مجازی را قطعا به خودش اختصاص داد. مهدی شیری اما در دیدارهای اخیر توانسته بار دیگر اعتماد یحیی و البته هواداران را به سمت خود جلب کند و مهره‌ای کارگشا در فاز دفاعی و موفق در تهاجم لقب گرفته و باید دید در فصل جدید این رقابت‌ها چه عملکردی خواهد داشت و آیا خاطره تلخ هند پنالتی در فصل گذشته را جبران می‌کند؟

 

پهلوان هم با حسرت بزرگی فصل جدید را استارت می‌زند. محرومیت از حضور در فینال گذشته و انگیزه دوباره برای جبران آن. هرچند با ترافیک خط میانی پرسپولیس شاید فرصت کمی برای او فراهم شود اما او نیز قطعا یکی از مهره‌هایی است که قادر خواهد بود همانند فصل 2020 ردپای خود را در موفقیت فصل جدید به جا بگذارد.

 

عیسی آل کثیر با معجزه خود در فصل گذشته عامل اصلی فینالیست شدن سرخ‌ها لقب گرفت. محرومیتش اما یک اتفاق تلخ در مرحله نیمه نهایی بود که دستش را طی دو بازی پایانی از همراهی تیم کوتاه کرد. او بار دیگر به آسیا بازگشته و نشان داده که از انگیزه زیادی برای تکرار درخشش برخوردار است. زوج مخوف سرخ‌ها در خط حمله آیا قادر خواهند بود بار دیگر اتفاقی شیرین برای یحیی رقم بزنند؟

 

یکی دیگر از غایبان دو فینال اخیر پرسپولیس؛ وحید امیری یک بار برای بلندپروازی حضور در فوتبال اروپا فینال آسیا را از دست داد و بار دیگر با محرومیت. حسرت بزرگ او در روزهایی که شاید دیگر شانس زیادی برای تکرار موفقیت نصیب او نشود، او را از انگیزه زیادی در این رقابت برای دستیابی به شانس قهرمانی برخوردار کرده است.

 

پرسپولیسی‌ها ادعا می‌کنند اگر او را در فصل گذشته در اختیار داشتند اکنون جام قهرمانی در ویترین این باشگاه قرار داشت. نمایش او طی مدت کوتاه بازگشتش به پرسپولیس البته شاید این ادعا را باورپذیرتر کند. نگاه‌ها در هند به قدرت تکنیکی، بازیسازی و تمام کنندگی مهدی ترابی است. تقابل او با شجاع خلیل زاده می‌تواند یکی از اتفاقات ویژه این دوره محسوب شود.

 

نوراللهی نیز آخرین بازی‌اش در این جام با اتفاقات تلخی همراه بود. قهر عمومی هواداران و هجمه باورنکردنی آنها به شماره هشتی که محبوبیت را تا اوج در این تیم تجربه کرد و ناگهان با پنالتی در فینال فصل گذشته، همه چیز را علیه خود دید. نوراللهی اما بار دیگر شاید در قالب مهره بدون جانشین یحیی بتواند این مسیر تکراری را دنبال کند و اینبار به دنبال صید طلا باشد.

 

پرسپولیس و یحیی گل محمدی توانستند شهریار مغانلو را به مدت شش ماه از سانتاکلارا در اختیار بگیرند. مدت زمانی که نشان می‌دهد تمام برنامه ریزی این باشگاه روی موفقیت او و نتیجه گیری در آسیا متمرکز شده است. مغانلو با بدشانسی تمام البته در لیگ نتوانست طلسم گلزنی خود با پیراهن پرسپولیس را بشکند و اکنون وعده آسیا را داده است. جنگی بزرگ با شجاع خلیل زاده برابر الریان و البته الوحده و گوا برای او در پیش خواهد بود و شهریار در کنار آل کثیر مدعی بزرگ گلزنی این تیم در هند خواهند بود.

 

عالیشاه به عنوان کاپیتان دوم پرسپولیس امروز نیز در نشست خبری یحیی گل محمدی را همراهی کرد. او نیز از فینال مسابقات و آسیا خاطرات تلخ و شیرینی در ذهن دارد که شاید تلخ‌ترین آن از دست دادن فینال تهران به دلیل مصدومیت باشد. فینالی که تیم دست و پا بسته برانکو نتوانست از سد حریف ژاپنی عبور کند و شاهد جشن قهرمانی کاشیما بود. عالیشاه بار دیگر در نقش گلساز بازگشته و باید دید در آسیا هم قادر خواهد بود این تخصص خود را به رخ بکشد یا خیر.

 

پدیده پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان، اکنون یکی از امیدهای این تیم در خط میانی محسوب می‌شود. سرلک که خیلی زود توانست جایگاه خود را در ترکیب تیم به دست بیاورد، در شروعی دوباره با پرسپولیس و در لیگ قهرمانان اینبار با شماره 10 سرخ‌ها در جستجوی اتفاقی بزرگتر خواهد بود.

 

مهدی عبدی به عنوان زننده گل‌های حساس پرسپولیس طی سالیان اخیر در دربی، نیمه نهایی و فینال آسیا، در فصل جدید نتوانست مسیری که از وی انتظار می‌رفت را دنبال کند و رفته رفته با حضور نفرات جدید نیز نیمکت نشین شد. با این حال او که سابقه گلزنی در دیدارهای حساس را دارد، قطعا یکی از مهره‌های تعیین کننده برای تغییر روند بازی طی فصل جدید نیز محسوب خواهد شد و اینبار باید از کوچکترین فرصت‌ها به بهترین شکل برای خودنمایی سود ببرد.

 

افشین پیروانی که در روزهای کرونایی نقش پررنگ خود را به عنوان سرپرست به اجرا گذاشته، در گوا نیز ناظران کنفدراسیون را به میز محاکمه کشاند و اعتراض محکمی به شرایط میزبانی حریف داشت. حضور او در کنار کادرفنی و تجربه بالایش قطعا می‌تواند سرخ‌ها را امیدوار به عبور بدون تلفات و مشکل از هند در مرحله گروهی کند.

 

 

پرسپولیس فردا در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در گوا برابر الوحده امارات استارت خواهد زد. آنها در ادامه نیز مقابل دو رقیب دیگر خود (الریان قطر و گوا هند) حاضر خواهند شد و یحیی گل محمدی امیدوار است با توجه به قوانین جدید لیگ قهرمانان، تیمش را به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی مسابقات کند. یک ماجراجویی جدید از سوی یحیی گل محمدی و تیمش که مسلما می‌تواند لحظات پر استرس و البته جذابی را برای هواداران این تیم پیش بینی کرد. یحیی قادر خواهد بود در تلاش دوباره‌اش در این جام، اینبار پرسپولیس را به افتخار تاریخی‌اش برساند؟

 

پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا فینال لیگ قهرمانان لیگ قهرمانان آسیا قادر خواهد یحیی گل محمدی فصل گذشته فصل جدید باید دید بار دیگر سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: از شورای امنیت می خواهیم که ماجراجویی های اسرائیل در منطقه را متوقف کند. ما از شورای امنیت می خواهیم از هدف قرار دادن تاسیسات دیپلماتیک خارجی توسط اسرائیل جلوگیری کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ در غزه، ارسال کمک‌ها و بازگشت آوارگان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز