Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:57:00 GMT

افراد دارای عذر شرعی از روزه خواری در ملا عام پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۷۹۰۶

افراد دارای عذر شرعی از روزه خواری در ملا عام پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «محمدرضا آمویی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی بخصوص مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ آمویی با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف شده‌اند، تاکید کرد: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملا عام مانند بوستان ها و تفرجگاه ها خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند تنها از طریق خدمات «بیرون بر» فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز می توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

سرهنگ آمویی افزود: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.  

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

برچسب‌ها ماه رمضان کرمانشاه فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه رمضان کرمانشاه فاصله گذاری اجتماعی ماه رمضان کرمانشاه فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است