Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال بیش از ۳۷ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد که شامل ۵.۵ هکتار زعفران، ۱۱.۵ هکتار گل محمدی و ۲۰ هکتار انواع سایر گیاهان دارویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در کشور ما به دلیل آب و هوای مناسب در نقاط مختلف به صورت خودرو رشد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند و توانایی رشد در بسیاری از خاک ها را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر و اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر، همواره یکی از اولویت‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

دیانتی تصریح کرد: امسال بیش از ۳۷ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به گیاهان دارویی اختصاص می یابد که شامل ۵٫۵ هکتار زعفران، ۱۱٫۵ هکتار گل محمدی و ۲۰ هکتار انواع سایر گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳۸۰ تن انواع گیاهان دارویی در میاندوآب تولید می شود، اظهار کرد: نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن و پنیرک گیاهان دارویی غالب شهرستان می باشد که به صورت تر و خشک یا تهیه عرقیات به بازار عرضه می شوند.

وی از گیاهان دارویی به عنوان یکی از ظرفیت های به القوه و پتانسیل ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه نام برد و افزود: افزایش ارزش گیاهان دارویی در گرو توسعه کشت، بسته بندی مناسب، بازاریابی و برنامه ریزی برای صادرات آنهاست.

وی با اشاره به اینکه یک کارخانه تولید عرقیات گیاهی و یک واحد خشک کنی و بسته بندی گیاهان دارویی در میاندوآب به منظور جذب و فرآوری گیاهان دارویی تولیدی فعال است، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید عرقیات و گیاهان دارویی خشک و تر نیز به صورت خانگی در شهرستان فعال می باشد.

وی با بیان اینکه امروزه میل به مصرف گیاهان دارویی در بین مردم افزایش یافته است، گفت: در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی یارانه برای خرید نهال گل محمدی، کالندولا یا گل همیشه بهار، پاجوش سماق و بذر رایگان گیاهان داروئی مانند رازیانه، زنیان، زیره توسط جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی ۵ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در دیدار با هادی خرسندی، رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و شیلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد مراغه با دارا بودن ۵۰ هکتار اراضی دیم، ۸ هکتار اراضی آبی، ۱۲ هکتار باغ و حدود ۳ هکتار مجتمع دام‌پروری آماده مشارکت در اجرای طرح‌های خلاقانه، دانش‌بنیان، فراسودمند و ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات است.
 
وی با ابراز خرسندی از وجود مرکز تحقیقات دیم در این شهرستان عنوان کرد: فعالیت چنین مراکزی با محور مدیریت جهاد کشاورزی در کنار مراکز آموزش عالی می‌تواند راهگشای اصلاح و بهینه‌سازی ارقام محصولات کشاورزی منطقه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی این واحد دانشگاهی با پشتوانه استادان در گروه کشاورزی و دام‌پروری با تکیه‌بر سند تحول و تعالی دانشگاه از دانش‌آموختگان این حوزه برای مشارکت در طرح‌های نوین این حوزه دعوت به همکاری کرد.

دانشگاه آزاد پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فعالان حوزه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز با مؤثر خواندن وجود رشته‌های تحصیلی کشاورزی، باغبانی و دام‌پروری در دوره تحصیلات تکمیلی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌تواند پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فنون به‌روز این حوزه با کشاورزان و دامداران منطقه بوده و در ترویج یافته‌های جدید دانشمندان و محققان نقش مؤثری ایفا کند.
 
هادی خرسندی تعامل و بین دانشگاه، حوزه کشاورزی و صنعت را لازمه پیشرفت و توسعه شهرستان عنوان کرد و همکاری بیش‌ازپیش این حوزه‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار