Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@21:55:41 GMT

ایجاد ۴ رشته بین‌رشته‌ای در دانشگاه آزاد نکا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۸۹۰۷

ایجاد ۴ رشته بین‌رشته‌ای در دانشگاه آزاد نکا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت: در سال جدید پیگیر ایجاد ۴ رشته بین رشته‌ای در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی پیوسته هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ارشاد صادقی طوسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت: کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا مانند سایر واحد‌ها زیرساخت‌ها و آموزش‌های مرتبط را برای استفاده دانشجویان از آموزش مجازی ایجاد و در ترم تحصیلی تابستان ۹۹-۹۸ از معاونت سایبر کانون بسیج دانشجویی شهید مطهری به‌عنوان پشتیبان فنی دانشجویان استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی طوسی، نقش بسیج دانشجویی در همکاری با واحد‌های دانشگاهی در زمینه آموزش مجازی را اثرگذار دانست و افزود: اکنون کانون بسیج دانشجویی شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا مجوز پشتیبانی فنی و آموزشی سامانه وادانای واحد‌های ۱۳گانه استان مازندران را اخذ کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، استفاده از استادان و اعضای هیئت علمی را پشتیبان آموزشی و فرهنگی در طرح «الف» و «ب» دانست و با اشاره به اجرای طرح بیان کرد: معاونت علمی دانشگاه با توجه به ابلاغ بخشنامه طرح «الف» و «ب» اعضای هیئت علمی در ترم دوم ۴۰۰-۹۹ از برخی استادان هیئت علمی به‌عنوان پشتیبان فنی، آموزشی و فرهنگی دانشجویان با تعیین تعداد دانشجویان استفاده کرده و این موضوع موجب کاهش دغدغه دانشجویان در زمینه شرکت در کلاس‌های مجازی شده است.


صادقی طوسی، گسترش و توسعه رشته‌های جدید و بین رشته‌ای را در سال جدید از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا عنوان و بیان کرد: امسال پیگیر گسترش و توسعه دو رشته بین رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع کارشناسی پیوسته که کمبود آن به‌شدت در شرق استان احساس می‌شود، هستیم.


وی، مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا در سال جاری را کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای از طریق راه‌اندازی پروژه تبدیل به احسن ساختمان مازاد این دانشگاه به مرکز رفاهی - اقامتی، برقراری ارتباط با جامعه و صنعت در راستای شناسایی، دسته‌بندی و در نهایت رفع مشکلات موجود در آن‌ها با توجه به صنعتی بودن منطقه و وجود بندر ویژه اقتصادی امیرآباد و نیروگاه شهید سلیمی نکا عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا متذکر شد: امیدوارم موضوع ارتباط با صنعت در دانشگاه آزاد شکل واقعی‌تری به خود بگیرد؛ چراکه این موضوع هم به دانشگاه کمک خواهد کرد و هم جامعه را از وجود یک مرکز علمی بهره‌مند می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد وزات علوم آموزش مجازی بین رشته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر