Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصاریان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شدند گفت: کار مقاوم سازی ۳۵۳ واحد از یک هزار و ۲۳۶ واحد مسکن روستایی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مسعود انصاریان» ظهر امروز (سه شنبه ۲۴ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شدند اظهار کرد: کار مقاوم سازی ۳۵۳ واحد از یک هزار و ۲۳۶ واحد مسکن روستایی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: تعداد کل واحدهای خسارت دیده در آبگرفتگی سال گذشته ۶ هزار و ۲۲۳ واحد است که از این تعداد سه هزار و ۷۱۷ واحد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ واحد تعمیری بود.

 

وی اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۵۱۷ واحد با بانک‌ها معرفی و ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به هشت هزار و ۳۵۶ مالک واحد خسارت دیده پرداخت شده که تعمیر ۲ هزار و ۵۷ واحد آن آغاز و ۴۵۸ مورد به پایان رسیده است.

 

انصاریان با اشاره به زلزله مسجد سلیمان سال ۹۸ تصریح کرد: در این زلزله نیز ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت شده و تعمیر هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده، از یک هزار ۵۲۰ واحد احداثی ۹۰۰ واحد در مراحل پایانی قرار دارند؛ همچنین یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز آوار بردای شده و هفت هزار و ۵۰۰ تن سیمان و ۹۰۰ تن میلگرد رایگان به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی به طرح باز آفرینی شهری مسجدسلیمان اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع یک هزار واحد اختصاص یافته شده برای این طرح ۴۷۵ واحد آن ثبت سیستم، ۲۳۸ واحد به شهرداری، ۸۶ واحد به نظام مهندسی و ۵۶ نفر هم به بانک ها معرفی شدند؛ همچنین پروژه شهرک ۴۹۵ واحدی ولیعصر مسجدسلیمان که از محل اعتبارات نفت است ۱۳۵ واحد آن تکمیل و مابقی نیز در حال تکمیل شدن است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص پروژه ۵۳۵ واحدی اکباتان اهواز عنوان کرد: گودبرداری و سنگ چینی این پروژه به متراژ ۶ هزار مترمربع به پایان رسیده و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیک داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه ۲۴ واحد شوش، پروژه ۱۱۰ واحد نبوت اهواز با ۹۰ درصد پیشرفت، ۴۵ واحد آبادان و ۸۰ واحدی ماهشهر را نیز از یگر پروژه های در دست اقدام بنیاد است.

 

انصاریان با بیان اینکه بهسازی ۹۷ روستای آسیب دیده از سیل ۹۸ به طور میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ابراز کرد: از این تعداد ۸۵ پروژه تکمیل و ۱۲ پروژه دیگر در مرحله نهایی قرار دارد؛ در مجموع نیز ۲ هزار میلیارد ریال برای پروژه های بهسازی و دایک های حفاظتی اختصاص یافته که سهم روستاها ۱۶۰ دایک و مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال است.

 

وی با اشاره به پروژه های مشترک بنیاد مسکن با شرکت ملی نفت در استان تاکید کرد: در سه فاز که از سال ۹۶ شروع شده و همچنان ادامه دارد که شامل ۱۹۷ پروژه می باشد و ۹۹ درصد از ۷۸ واحد پیشرفت و ۷۸ واحد دیگر نیز ۸۸ درصد پیشرفت داشته اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان آسفالت بیش از یک هزار کیلومتر از معابر روستایی که از سال ۹۴ شروع شده را از دیگر اقدامات این بنیاد عنوان کرد و گفت: در هفت روستا کار عملیات اجرای پروژه های گردشگری از سال ۹۷ شروع شده که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند؛ همچنین در سال ۹۹ بیش از پنج هزار سند روستایی برای مالکان روستایی خوزستان صادر و ۵۱۵ قطعه زمین به مساحت ۱۳۴ هزار مترمربع نیز به متقاضیان واگذار شده است.

 

وی با اشاره به واحد های آسیب دیده شهرستان بندر امام خمینی و احداث واحدهای مسکونی برای افراد بی بضاعت در این شهرستان بیان کرد: در مرحله اول قرار بود یک هزار واحد مسکونی در این شهرستان ساخته شود که در مصوبه ای طی سفر معاون اول رئیس جمهور چهار هزار واحد به تعداد آن افزوده شد؛ واحدهای ضعیف شناسایی و تشکیل پرونده شده اند، مشاورین حوزه های مختلف آب و فاضلاب، زلزله، پی و خاک و نظیر آن سه بخش بزرگ از بندرامام را کارشناسی کردند و باقی محلات نیز به زودی انجام خواهد شد.

 

انصاریان اذعان کرد: کار ساخت بیش از ۱۰۰ واحد نیز شروع شده که مشکل اصلی در ادامه این طرح مالک نبودن اهالی بعضی مناطق است که به اداره راه و شهرسازی تعلق دارد که به دنبال پیگیری های انجام شده قرار است این زمین ها در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد تا هرچه زودتر نسبت به ساخت این واحد ها اقدام شود.

 

وی اضافه کرد: بیش از پنج هزار واحد در این شهرستان به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز و کم عرض بودن معابر نیاز به جابجایی دارد، همچنین پیش بینی های لازم برای ساخت واحد ها از قبیل نصب دستگاه های بتن، تامین سیمان و قرارداد تولید تیرچه بلوک ها بسته شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در پایان یاد آور شد: از کل شهر نیز عکس هوایی گرفته و نقشه جدیدی تدوین شده و شهرستان بندر امام به عنوان پایلوت کشوری است چرا که این شهرستان نیاز به نوسازی سیستم فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و موارد دیگری دارد که نیاز با هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها است.

 

پایان پیام/679