Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@18:41:05 GMT

مراقب کلاهبرداران مبادلات ارزی باشید!

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۰۵۸

مراقب کلاهبرداران مبادلات ارزی باشید!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از دام‌گستری صرافی‌های آنلاین جعلی در راستای فیشینگ و سرقت پول‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، به موضوع صرافی‌های آنلاین جعلی و موضوع کلاهبرداری و سرقت پول‌های دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: وسوسه استخراج پول‌های دیجیتال باعث استقبال و دام‌گستری توسط افراد کلاهبردار به واسطه طراحی صرافی‌های آنلاین جعلی، سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی با درگاه‌های جعلی، خرید پول‌های دیجیتال با مبالغ فیشینگ و سرقت پول‌های دیجیتال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: از دستگیری سارقان بیت‌المال تا متخلفان سایبری

وی گفت: افراد سودجو از طریق صرافی‌های آنلاین جعلی به بهانه مبادلات ارزی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بنابراین افراد دقت داشته باشند که باید نسبت به اصالت صرافی آنلاین مطمئن شوند.

رئیس‌مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی فروشگاه‌های صوری و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سرقت و ثبت هم زمان داده‌های کارت بانکی و رمز مربوطه کرده و از طریق شگردهای متنوع مبالغ را برداشت می کنند؛ پس لازم است شهروندان دقت لازم را داشته و از اصالت درگاه پرداخت نیز اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا پول دیجیتال ارز دیجیتال صرافی فضای مجازی مجرمان سایبری فیشینگ کارت بانکی پلیس فتا اخبار حوادث صرافی های آنلاین جعلی پول های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان به ضرورت دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارشان پی برده‌اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال بازاریابی از برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک است.

به گفته وی برگزاری دوره‌های دیجیتال بازاریابی در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقه‌مندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی  کنند که با استقبال خوبی مواجه شد.

عرب خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک، سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی به طور کامل در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بومگردی در اصفهک است.  

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • تبلیغ وام‌های کم بهره و فوری، شیوه جدید کلاهبرداران
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین!
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید