Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@07:28:33 GMT

دیدار سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب‌زاده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۹۷۹۷

دیدار سخنگوی وزارت خارجه روسیه با خطیب‌زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که لاوروف را در سفرش به تهران همراهی می‌کند، با خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار و درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفتگو کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه که به همراه هیأت «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر کرده، امروز با «سعید خطیب‌زاده» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار طرفین زمینه‌های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی مورد رایزنی قرار گرفت.

دو طرف با اشاره به کارزار‌های ضد اطلاعاتی که جریان اصلی رسانه‌های غربی و آمریکایی علیه کشور‌های مستقل راه می‌اندازند، انحصار اینترنتی و رسانه‌ای آمریکا را یکی از عوامل نهادی این وضعیت دانسته و بر همکاری دو کشور که در معرض این هجمه رسانه‌ای و تبلیغی هستند تاکید کردند.





گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای فیمابین از دیگر محور‌های این دیدار بود و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان «موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» که امروز بین وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید، را پایه خوبی برای ارتقای همکاری‌های فرهنگی دو کشور برشمرد.

همچنین دو طرف بر تبادل هیأت‌های رسانه‌ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفت‌وگوی رسانه‌های دو کشور تأکید کرده و توافق اولیه‌ای در این خصوص داشتند.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در رأس هیأتی و بنا به دعوت ظریف به تهران سفر کرد. او پس از دیدار و گفتگو با ظریف در نشست خبری مشترک نیز حضور یافت.

لاوروف همچنین به همراه ظریف موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی ایران و روسیه را امضا کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین به دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران رفت.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ فروردین ماه از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰خبر داده و گفته بود: این سفر در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت ظریف وزیر امور خارجه انجام خواهد شد.

لاوروف پیش از این گفته بود که قرار است به تهران سفر کند. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نهم آذر ۱۳۹۸ بعد از دیدار با وزیر امور خارجه ایران در «مسکو» گفت که به دعوت ظریف سال آینده میلادی (۲۰۲۰) به تهران سفر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه روسیه لاوروف سخنگوی وزارت امور خارجه امور خارجه روسیه وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف تهران سفر خطیب زاده رسانه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.   به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.   هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.   سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.   استعفا‌های قبلی   حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.   طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.   ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.   رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.   نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد