Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید" عبدالمهدی موسوی در نخستین نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان مرکزی افزود: برنامه بخش‌های مختلف دادگستری استان در سال ۱۴۰۰، باید برنامه محور باشد و این برنامه ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و دستورالعمل‌های رئیس معظم قوه قضاییه باشد.
وی تاکید کرد: سند تحول قضایی به عنوان چراغ راه، برای رسیدن به اهداف متعالی دستگاه قضایی که همان اجرای عدالت واقعی و رضایتمندی مردم ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: رفع نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط مثبت تنها با برنامه محور بودن تشکیلات قضایی و اتخاذ تدابیر لازم همراه با نگاه تحولی امکان پذیر است.
حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره بر منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: دستگاه قضایی سال گذشته، حامی اصلی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کشور بود که  امسال نیز در راستای حمایت های قانونی پشتیبانی و مانع زدایی مشکلات واحدهاب تولیدی گام های موثری برمی‌دارد.
وی بیان داشت: بر اساس آمارهای واصله، اقدام دادگستری استان پارسال در حوزه‌های گوناگون صف و ستاد، نشانگر حرکت رو به جلو و افزایش عملکرد دستگاه قضایی استان و  در راستای سیاستهای کلی و محوری ریاست معظم قوه قضاییه بوده و تا حدودی رضایتمندی مردم را جلب کرده است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تاکید بر اولویت قراردادن رفع مشکلات زندانیان و خانواده آنان در سال جدید، بیان داشت: امسال با دعوت حداکثری از خیرین استان و با بهره مندی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان، می توان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی گام های موثری برداشت و به نتایج بسیارخوبی دست یافت.
حجت الاسلام موسوی افزود: تشدید رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در زندانها و نظارت بر اجرای پروتکل ها از دیگر مواردی است که باید در حوزه ی زندانیان مورد توجه قرار گیرد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی شروع ویروس کرونا در سطح کشور به زندان های استان ابلاغ شده است تا مرخصی زندانیان را به صورت حداکثری تمدید شود.
وی ادامه داد: سرکشی از زندان ها توسط قضات و مسئولین قضایی استمرار داشته باشد و از ظرفیت  تمام نهادهای ارفاقی و تخفیفی برای کمک به بهبود وضعیت شرایط زندانیان بهره گیری شود.
رییس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف دستگاه قضایی استان، هوشمند سازی قسمت های مختلف دادگستری استان و ارتقای دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک است تا در این شرایط کرونایی شاهد کاهش مراجعات مردمی به عدلیه باشیم.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: موضوع مصالحه و سازش در اولویت کاری شوراهای حل اختلاف استان قرار گیرد چرا که با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف، وظایف شورا بیشتر حول این محور است.
وی تأکید کرد: از ۵۰ شعبه ی غیر متعارف در پایان سال ۱۳۹۸ به تعداد ۲۳ شعبه نامتعارف رسیده ایم، بنابراین توجه بیشتر به شعب نامتعارف و شعبی که دارای پرونده های معوق هستند در اولویت کار دادستان ها و روسای حوزه های قضایی قرار گیرد تا باقیمانده این شعبات هم بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: با توجه به انتخابات پیش رو، برگزاری منظم نشست های ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان و اجرای دقیق مصوبات این ستاد می تواند در افزایش سلامت برگزاری انتخابات موثر باشد. 

برچسب‌ها اراک دادگستری استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک دادگستری استان مرکزی اراک دادگستری استان مرکزی اخبار کنکور کل دادگستری استان مرکزی دستگاه قضایی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان