Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:26:54 GMT

ارغوان با صدای هوشنگ ابتهاج از رادیو پخش می‌شود + صدا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۲۶۵

ارغوان با صدای هوشنگ ابتهاج از رادیو پخش می‌شود + صدا

رادیو فرهنگ با پخش دکلمه «ارغوان» با صدای هوشنگ ابتهاج، پای صحبت‌های این شاعر درباره چگونگی سرودن این شعر می‌نشیند.

به گزارش ایسنا، برنامه رادیویی «با کاروان شعر و موسیقی» در ٢٧٨ مین قسمت از برنامه خود، به آثار هوشنگ ابتهاج می‌پردازد. این برنامه چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه از رادیو فرهنگ به روی آنتن خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صحبت‌های هوشنگ ابتهاج درباره چگونگی سرودن این شعر و پخش دکلمه اثر با صدای خود شاعر از بخش‌های این برنامه خواهد بود.

هوشنگ ابتهاج در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه یوسی‌ال‌ای لس آنجلس پیش از آنکه این شعر را دکلمه کند، گفته بود، درخت ارغوان خانه‌اش، با بچه‌هایش قد کشید و بزرگ شد و تاثیری شگرف بر روی او گذاشت.

سایه گفت در آن سالی که در خانه خود نبود و دور از دیار بود، یاد این درخت برای او نشانه همه چیز بود، از دوست آشنا تا باورها ...

سایه ادامه داد که تلاش می‌کند این شعر را بدون غلبه احساس بخواند و دست گل به آب ندهد که این دکلمه توسط برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

این اثر با صدای علیرضا قربانی نیز در قالب این برنامه روی آنتن خواهد رفت.

هوشنگ ابتهاج، متخلص به ه.ا. سایه، شاعر معاصر ایرانی است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به شعرهای «ارغوان» و «زندگی» اشاره کرد. او به هر دو سبک کهن و نو شعر می‌سراید. علاوه بر توانایی‌ها و هنرمندی او، دلایل دیگری نیز در شهرت و شناخته شدن آثار ابتهاج موثر بوده‌اند؛ به‌طور مثال، اشعار او بارها توسط هنرمندان و خوانندگان ایرانی، به‌صورت ترانه و تصنیف، اجرا شده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رادیو فرهنگ هوشنگ ابتهاج سايه ارغوان هوشنگ ابتهاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»