Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین در گزارشی درباره تشکیل کابینه لبنان آورده است: محافل سیاسی دنبال کننده روند تشکیل دولت لبنان از انسداد و بن بست موجود در زمینه روند تشکیل کابینه ابزار بدبینی کرده اند.

قریب به ۶ ماه از زمانی که سعد حریری مامور تشکیل کابینه شده است می گذرد و از تشکیل دولت خبری نیست. موانع تشکیل برخی از آنها داخلی هستند و به توازن قوای سیاسی مربوط می شود و برخی دیگر خارجی هستند که سبب می شود که ماموریت تشکیل کابینه دشوار و شکل گیری دولت به تعویق بیافتد قریب به ۶ ماه از زمانی که سعد حریری مامور تشکیل کابینه شده است می گذرد و از تشکیل دولت خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موانع تشکیل برخی از آنها داخلی هستند و به توازن قوای سیاسی مربوط می شود و برخی دیگر خارجی هستند که سبب می شود که ماموریت تشکیل کابینه دشوار و شکل گیری دولت به تعویق بیافتد.

شکاف میان میشل عون رئیس جمهور لبنان و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه روز به روز بیشتر می شود و این به سبب بی اعتمادی میان آنهاست.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه بر این باور است که رئیس جمهوری لبنان تمایلی برای کار کردن با او ندارد و سقف خواسته های را بالا می برد تا وی را در تنگنا قرار دهد.در مقابل میشل عون به این باور رسیده است که حریری توان رهبری کشور در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط لبنان در تاریخ آن را ندارد.

با پایان هر دوره از تلاش های میانجی گرانه و گفتگو، برای دست اندرکاران امور روشن می شود که شروطی که گذاشته می شود نمایانگر بی اعتمادی و تلاش دو طرف برای حفظ برگه های خود برای به کارگیری آن در مرحله ای است که بسیار حساس است و آن به سبب فاصله یکسال و نیم مانده به انتخابات پارلمانی لبنان در ماه مه ۲۰۲۲ و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ اکتبر همان سال است.

المیادین در ادامه آورده است: هر طرفی می کوشد که برگه هایی که در اختیار دارد در این مرحله حفظ کند. نخست وزیر مامور تشکیل کابینه به دنبال بهره برداری از بحران اقتصادی و اجتماعی برای فشار بر رئیس جمهور و وادار کردن آن به امتیاز دادن است.

آمریکاییها و سعودیها و مانع تراشی در مسیر تشکیل کابینه لبنان

این رسانه می نویسد: برخی منابع از کارشکنی آمریکاییها در زمینه برگزاری دیدار میان حریری و باسیل تحت نظارت فرانسه خبر داده اند و اعلام کردند که یک شخصیت لبنانی که اخیراً به پاریس رفته است فرانسوی ها را برا ی دخالت در این زمینه قانع کرده است اما آمریکاییها مخالفت خود را با این نشست اعلام کرده اند و حریری هم این سیکنال آمریکا را گرفته و از دیدار با جبران باسیل رویگردان شده است.

المیادین در پایان آورده است: همه طرح ها و تلاشهای داخلی با شکست روبرو شده است زیرا حریری به دستور سعودی و آمریکا در راستای کودتا علیه نتایج انتخابات و عزل حزب الله و متحدانش یا تضعیف آنها حرکت می کند تا اینکه دولتی تشکیل شود که ریاض و اشنگتن از آن راضی باشند.

کد خبر 5188625

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان کابینه جدید سعد الحریری ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی برجام فلسطین اوکراین عربستان سعودی افغانستان لبنان ترکیه سوریه تیراندازی مامور تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت