Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:45:26 GMT

لطافت، اخلاص و معنویت از ویژگی‌های هنر انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۵۴۹

لطافت، اخلاص و معنویت از ویژگی‌های هنر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور معاونین سپاه بیت‌المقدس، فرمانده سپاه سنندج، رئیس حوزه هنری و جمعی از مسوولان و هنرمندان استان در جوار شهدای گمنام سنندج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: یک هنرمند با شخصیت انقلاب که ذکر شده است باید سه تا ویژگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اول اینکه در ذات هنر لطافت خوابیده است، لطافت در سخن، لطافت در عرضه و توصیف مطالب که با دقت‌نظر می‌توان آنها را احساس کرد. 

وی اذعان داشت: وقتی یک نفر صحنه‌ای را توصیف می‌کند و آن جان و اوصاف مطالب در مخاطب رسوخ کند به معنای همان ویژگی لطافت است که مصداق آن در مطالب شهید آوینی بوده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: مساله دوم اینکه، باید در ذات هنر معنویت انتقال پیدا کند، معنویت لزوما مسائل مذهبی نیست بلکه به معنای عام دوری از تنگ‌نظری‌ها و حسادت‌ها و داشتن صعه صدر است و هنرمند واقعی باید در انتقال مطالب به این موارد توجه داشته باشد.

وی اذعان کرد: شهید آوینی در زمان خودش تاثیرگذار بود، و بیشتر جوانان در آن زمان شور و اشتیاقشان به برنامه روایت فتح تلویزیون و صدای آرامش‌بخش شهید آوینی بود که صحنه‌هایی از جبهه و دفاع مقدس را ترسیم کرده بود و ارزش‌های دفاع مقدس را به مخاطب انتقال می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین گفت: اخلاص یک مساله ضروری در هنر و برای هنرمند است که گرچه در مسائل معنوی از اخلاص استفاده می‌شود اما یک هنرمند متعهد برای ملت و کشورش در ارائه آثارش باید اخلاص باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی، لطافت، اخلاص و معنویت را از ویژگی‌های هنر انقلاب عنوان کرد که باید در آثار هنری هنرمندان انقلابی هویدا باشد.

وی عنوان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی باید این سه مولفه و ویژگی تبیین شود که آثاری فاخر و اثرگذار تولید و عرضه شود.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی شهید سنندج استان کردستان حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان هنر انقلاب هنرمند متعهد هنر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • بارش باران بهاری و لطافت هوا در ایلام + فیلم
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود