Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:38:57 GMT

مساجد هرمزگان در ماه مبارک رمضان باز است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۰۸۵۵

مساجد هرمزگان در ماه مبارک رمضان باز است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم که همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را به ویژه فعالیت های ماه مبارک رمضان را تحت تاثیر قرار داده است؛ در چنین شرایطی باید با دوراندیشی و برنامه ریزی منسجم و همه جانبه، مردم را به استفاده از این برنامه ها دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مواجهه با بیماری کرونا، دستورالعمل هایی در ستاد مقابله با ویروس کرونا در سطح ملی و استانی مصوب و ارسال شده است لذا برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی و نمازهای جماعت در سطح استان هرمزگان با مراعات دستورالعمل های بهداشتی و حداقل مخاطب برگزار خواهد شد و این تصمیم با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه مساجد در سطح استان هرمزگان باز خواهند بود، گفت: شبهه ای مبنی بر تعطیل بودن مساجد در ماه مبارک رمضان در جامعه مطرح شده است که باید بگویم در ماه مبارک رمضان، مساجد باز است و مجالس و برنامه‌ها هم با حفظ پروتکل های بهداشتی کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

انصاری راد در ادامه تاکید کرد: اکنون که ویروس کرونا در حال گسترش است درصورتی که در یک مسجد، جلسات قرائت قرآن کریم یا سایر برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است می بایست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با جمعیت بسیار اندک برگزار شود.

وی ادامه داد: می‌بایست زمینه برای حضور مردم در مساجد به گونه ای فراهم شود که بتوانند به دور از اجتماع و پرهیز از تجمع، گرد هم آیند و رویکرد دعا، استغاثه و توسل را مورد توجه قرار دهند؛ در واقع برگزاری مجالس و آیین‌های مذهبی با مراعات شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی همراه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر توجه جدی به طرح مواسات و همدلی مورد تاکید مقام معظم رهبری، اظهار امیدواری کرد: این رزمایش که در سال گذشته در استان هرمزگان با همکاری دستگاه های فرهنگی؛ نهادها و سازمان ها و به ویژه نیروهای مردمی به خوبی اجرایی شد در سال جاری نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام انصاری راد به اهمیت «زنجیره تواصی» مورد اهتمام جدی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نیاز داریم در زمینه توصیه همگانی و متقابل نسبت به سفارش به حق و توصیه به رعایت هنجارهای اجتماعی و عدالت و نوع دوستی، همه آحاد مردم مومن و انقلابی در صحنه باشند.

وی به اهمیت برگزاری جلسات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: برگزاری جلسات تلاوت قرآن کریم در مساجد با جمعیت محدود ۱۵ نفره امکان پذیر خواهد بود؛ البته تاکید بر اجرای برنامه ها در فضای مجازی است به همین منظور و با هدف سوق دادن برنامه ها به سمت این فضا، مسجد مجازی، حسینیه مجازی، هیئت مجازی و منبر مجازی راه اندازی شده است که مردم مانند سال گذشته می توانند از این برنامه ها در فضای مجازی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین به اعزام مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان اشاره داشت و بیان کرد: اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان نه به صورت جمعی که به صورت محدودتر و انفرادی در حال انجام است.

حجت الاسلام انصاری راد به نحوه توزیع نذورات در بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: نذورات به صورت بسته بندی مواد غذایی خام و یا طبخ شده اما با رعایت کامل موازین بهداشتی و به صورت بیرون بر، بین نیازمندان در محلات توزیع خواهد شد.

کد خبر 5188672

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ماه مبارك رمضان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا مجلس شورای اسلامی ماه مبارک رمضان تبلیغات اسلامی انصاری راد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش قدس آنلاین رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد