Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:42:19 GMT

توزیع نان یارانه ای در فروشگاه های خراسان شمالی تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۰۳۶

توزیع نان یارانه ای در فروشگاه های خراسان شمالی تخلف است

مهرداد داودزاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عرضه نان یارانه ای در فروشگاه های سطح شهر ممنوع و خلاف قانون است اما این تخلف در استان مشاهده می شود.

وی بدون اشاره به برخوردهای صورت گرفته در این زمینه گفت: یکی از عوامل ایجاد صف در نانوایی های استان، سوق یافتن نان یارانه ای به سوپری ها است که تلاش داریم تا با وارد کردن نان بسته بندی از سایر استان ها، به این مشکل خاتمه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودزاه افزوذ: توزیع نان بسته‌بندی تولیدی شرکت‌های خارج استان از امروز در سوپری‌های این استان آغاز شده است و مشکل عرضه نان یارانه‌ای در این واحدهای صنفی به مروز حل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه نان بسته بندی در سوپری ها مشتری خود را دارد گفت: یک مشکل برای پاسخ به این ذائقه در استان این است که مجتمع صنعتی تولید نان در استان وجود ندارد. 

داودزاده خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا یکی از واحدهای نانوایی تولید نان لواش در استان هم نسبت به تامین نان برای عرضه نان در سوپری ها اقدام کند.

وی درباره مشکل ایجاد صف در نانوایی های استان گفت: در حدود دو هفته اخیر مشکل صف در نانوایی ها بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل صف در نانوایی نظارت ها بیشتر شده، در شهرها ۱۰ درصد واحدهای نانوایی و در روستاها پنج درصد از این واحدها مکلف به فعالیت به صورت کشیک شده اند.

داودزاده با اشاره به اینکه تقاضا و مصرف میزان نان در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در این زمینه افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون برنج، مرغ و یا ماکارونی در سوق یافتن مردم به مصرف نان بیشتر بی تاثیر نبوده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با فصل بهار و آغاز فعالیت هایی کشاورزی، استفاده از نیروی کارگری بیشتر شده و مصرف نان هم افزایش یافته است. 

۶ کارخانه آرد، هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است.  

ماهانه هشت هزار و ۴۰۰ تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود که هفت هزار تن آن یارانه ای است. 

براساس آمارهای موجود، سرانه مصرف آرد در این استان ۸۶۳ هزار نفری ۹.۵ و کشور ۷.۵ کیلوگرم است. 

برچسب‌ها بجنورد آرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی وزارت صنعت معدن و تجارت نانوا اصناف خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد آرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی بجنورد آرد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی وزارت صنعت معدن و تجارت نانوا اصناف خراسان شمالی اخبار کنکور نان یارانه ای صف در نانوایی خراسان شمالی نانوایی ها سوپری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل