Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاندمی کرونا و تحریم‌های ظالمانه تا حدی موجب افزایش قیمت شده که با موج افسار گسیخته گرانی متفاوت است که برای پیشگیری و مهار آن تنها با حضور هوشمندانه نهادهای نظارتی و مشارکت طیف های مردمی می توان اقدام کرد.

بر اساس قانون، مسوولیت چرخه نظارتی در بازار با معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی و اداره کل تعزیرات حکومتی است که تقویت همکاری های بین بخشی، داشتن برنامه هدفمند و مشارکت می تواند به تحقق اهداف تعیین شده دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در حالی است که طی هفته های گذشته به ویژه قبل از سال نو، مشکلاتی در توزیع برخی کالاهای اساسی مردم بوجود آمد و بروز همین مساله نارضایتی های را موجب شد که با اقداماتی از سوی دستگاههای متولی امر تا حدودی این مهم فروکش کرد اما حال در آستانه ماه رمضان عموم مردم نیز انتظار دارند نظارت های جدی بر قیمت کالا و توزیع مناسب آن انجام گیرد تا آرامش بیش از گذشته حاکم باشد.  

به همین منظور ستاد تنظیم بازار استان زنجان در آستانه ورود به ماه رمضان تشکیل جلسه داد تا نحوه همکاری های بین بخشی و مطلوب تر دستگاههای عضو را تبیین کرده و نظارت ها به طور مستمر انجام گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از چگونگی توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته برنج هندی، تایلندی، شکر، گوشت منجمد، روغن های نیمه جام، پخت و پز، سرخ کردنی، قند و همچنین روغن مورد نیاز صنف قنادان برای پخت زولبیا و بامیه در نظر گرفته شده است.

ناصر فغفوری افزود: بر این اساس در این ماه ۵۰۰ تن برنج هندی، ۴۰۰ تن برنج تایلندی، ۳۴۰ تن شکر، ۳۴ تن گوشت منجمد، ۴۸۳ تن روغن نیمه جامد، ۷۴۱ تن روغن پخت و پز از طریق شرکت های پخش، ۴۶۷ تن روغن سرخ کردنی و ۲ هزار و ۸۵۰ تن قند با قیمت مصوب توزیع می شود.

وی اضافه کرد: شکر مورد نیاز کارخانجات و صنوف همانند قنادی ها نیز قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این مسوول ادامه داد: روغن پخت و پز علاوه بر آمار یاد شده حدود ۵۰ تن نیز از طریق اتحادیه لبنیات و خواربار فروشان توزیع شده و ۳۰۵ تن روغن  نیز از اواخر اسفند سال گذشته به بازار تزریق شد که بخش عمده ی از آن در نیمه فروردین امسال در حال مصرف است که در بازار ماه رمضان امسال بسیار تاثیرگذار است.

میانگین مصرف روزانه روغن مایع زنجانی ها ۳۰ گرم است

وی اظهار داشت: در مجموع میانگین مصرف روغن مایع زنجانی ها برای هر فرد ۳۰ گرم است که برای تامین نیاز مردم استان روزانه حدود ۳۰ تا ۳۵ تن  این کالا از نوع مایع و جامد موردنیاز است که این رقم به استثنای روغن هایی است که درتولید محصولاتی نظیر کیک و کلوچه مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در مجموع روغن مورد نیاز ماه مبارک رمضان یکهزار و ۱۴۱ تن اعلام شده که مطابق با سرانه کشوری بوده و از طرفی هم از ظرفیت کارخانه روغن نباتی جهان در این خصوص بهره گیری شده است.

به گفته این مسوول در زمان حاضر کارخانه روغن نباتی جهان در حدود ۵۰۰ تن روغن خام را با صدور حواله های آن طی امروز و فردا از طریق  واحدهای خواربار فروشان عرضه می کند و ۲۰۰ تن دیگر نیز آماده تحویل است.

این مسوول ادامه داد: در مجموع با این روند می توان گفت میزان تزریق روغن خوراکی به استان به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید که بیش از سرانه بوده و این اقدامات برای آسایش زنجانی ها در ماه مبارک رمضان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد بازار خرما نیز نسبت به قبل ثبات بیشتری یافته و خریدها از قبل انجام شده بطوری که نیازی به مکاتبه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

فغفوری افزود: همه ساله چند روز مانده به ماه رمضان تقاضای بیشتری برای خرید مایحتاج این ماه مبارک از سوی مردم استان وجود داشت که امسال به دلایل مختلفی وضعیت بازار به نسبت با ثبات‌تر بوده است از طرفی باید گفت کمبودی در اقلام مورد نیاز نداریم.

به گفته وی، هر چند در ۱۰ روز گذشته کمبودی در روغن مورد نیاز مردم بوجود آمد که با تدابیر اتخاذ شده و تزریق آن به واحدهای مختلف صنفی از قبیل فروشگاههای زنجیره ای این کالا به اندازه کافی موجود بوده و از طرفی اتحادیه خواربارفروشان نیز در ۲ مرحله توزیع این کالا را به مغازهای سطح شهر انجام دادند.

عرضه کالای اجباری شهروندان را آزار می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه با اقدامات لازم بازرسی ها در استان مدیریت شده است، گفت: در حوزه بازرسی و ارگان های متولی امر به این موضوع تاکید شد که به واژه هایی از قبیل ترک فعل از ابتدای مسوولیت باید  توجه شود. 

محمدرضا آبی پور افزود: چنانچه در رابطه مسوولیت قانونی در خصوص بازرسی ها به وظیفه محوله عمل نشود، بطور رسمی به مرجع قضایی به عنوان قصور در انجام وظایف اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این میان باید توجه داشت برخی تخلفات در بازرسی ها مشاهده نمی شود به طور مثال در فروشگاهها به مشتریان درکنار کالای  خریداری شده کالای اجباری  فروخته می شود که به این موضوع باید توجه شود.

آبی پور خاطرنشان کرد: این موضوع مردم را آزار می دهد و از طرفی فرمانداری ها با تشکیل کمیته های ویژه مسائل را مورد توجه قرار داده اند که این مهم در شهر زنجان به خوبی رعایت شده است.

نظارت های میدانی در ماه رمضان تشدید یابد

فرماندار زنجان نیز با اشاره به اینکه در هنگام کمبود کالایی ولع بیشتری برای خرید وجود دارد ادامه داد: این موضوع خود نگرانی هایی دارد و بر این اساس نظارت بر نحوه توزیع کالاها بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد و از طرفی برای ۲ نرخی بودن برخی اقلام نظیر مرغ مدیریت بهتری انجام گیرد.

رضا عسگری خاطرنشان کرد: تنظیم بازار در روزهای نخستین ماه رمضان شتاب بیشتری داشته و این مهم در فروشگاهها بیش از گذشته  ملموس باشد، تا مصرف کنندگان با آسودگی بیشتری اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

برچسب‌ها گوشت مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار گوشت مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار زنجان اخبار کنکور معدن و تجارت سازمان صنعت ماه رمضان مورد نیاز ماه مبارک تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود