Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق امنیتی با شرکت در مسابقه هک Pwn2Own توانست یک آسیب‌پذیری جدی تک‌کلیکی را در مرورگر سافاری اپل پیدا کند و به عنوان جایزه، ۱۰۰ هزار دلار با خود به خانه ببرد.

به گزارش برنا؛ مسابقه Pwn2Own امسال از تاریخ ۱۷ فروردین آغاز شد. در روز اول «جیک دِیتز»، محقق شرکت RET2 Systems آسیب‌پذیری مهمی را در مرورگر سافاری اپل پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که در تصویر زیر پیداست، دیتز با کمک سرریز عدد صحیح و نوشتن یک کد خارج از قاعده توانست به اجرای کد در سطح کرنل دست پیدا کند.

این محقق امنیتی در نهایت ۱۰۰ هزار دلار بابت کشف این آسیب‌پذیری دریافت کرد و در مسابقه ۱۰ امتیاز پیش افتاد. Zero Day Initiative هر سال از رقابت Pwn2Own میزبانی می‌کند. این گروه محققان امنیتی زیادی را از سراسر دنیا گردآوری می‌کند تا آن‌ها در سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌های بزرگ به دنبال آسیب‌پذیری بگردند. از دیگر نرم‌افزارهای هدف در مسابقه امسال Pwn2Own می‌توانیم به زوم، گوگل کروم و مایکروسافت اج اشاره کنیم.

با وجود این که محصولات اپل معمولا هدف محبوبی در مسابقات Pwn2Own نیستند، اما این نخستین باری نیست که در طول این رویداد مشکلی در سافاری کشف می‌شود. قبلا در مسابقات سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم آسیب‌پذیری‌هایی در مرورگر اپل کشف شده بودند.

رویداد Pwn2Own اولین بار در ماه آوریل سال ۲۰۰۷ در ونکوور کانادا برپا شد. گوگل در سال ۲۰۱۲ از حمایت از این رویداد خودداری کرد چون شرکت‌کنندگان در قوانین آن به تشریح روش‌های کشف آسیب‌پذیری‌ها ملزم نشده بودند. این شرکت در آن سال مراسم جداگانه‌ای با نام Pwnium را برای خودش برگزار کرد تا محققان امنیتی مشکلات مرورگر کروم را پیدا کنند. با این حال، در سال ۲۰۱۳ با همکاری Zero Day Initiative و گوگل قرار شد هکرها روش‌های نفوذ خود را تشریح کنند تا گوگل دوباره حاضر به حمایت از این مراسم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب پذیری مرورگر سافاری آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام