Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@01:32:11 GMT

تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۲۴۵

تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع با سید عبد القادر آلوسی رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق دیدار و گفتگو کرد.
 
دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به پدیده تکفیر به مثابه جریانی خطرناک در دنیای اسلام، گفت: علما و نخبگان برای این موضوع باید طراحی راهبردی داشته باشند تا با هم اندیشی بتوانند راهکاری برای حل این چالش دنیای اسلام ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بر لزوم فعالیت های علمی و فرهنگی برای مبارزه با تکفیر تاکید و خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید به تقویت تقریب مذاهب اسلامی، گفت وگو و تفاهم بر سر مشترکات، پرهیز از اختلاف افکنی و نمودهای تشدید آن، بازگشت به قرآن و فهم دقیق رویکردهای قرآنی در جلوگیری از تفرقه و اتحاد دنیای اسلام را، در دستور کار و عمل خود قرار دهد.
 
در ادامه این دیدار سید عبدالقادر آلوسی تاكید كرد: توطئه های آمریكا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آنها اكنون كاملا آشكار شده و همین امر باعث تقویت اردوگاه حق طلبان و دوستداران اسلام شده است.
 
وی ادامه داد كه تهدیدهای آمریكا علیه منطقه و ملت های مسلمان چیز تازه ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است.
 
سید عبدالقادر آلوسی تاكید كرد: امروز می بینیم كه در پی رسوایی مزدوری های برخی حكام منطقه برای رژیم صهیونیستی و آمریكا، دفاع از ارزش های اسلامی و منافع امت اسلام حتی گسترده تر از قبل شده است.
 
این عالم اهل سنت عراق خاطرنشان ساخت كه تحریم های یك جانبه ی آمریكا علیه ایران اقدامی جنایتكارانه و تجاوز به یك ملت مسالمت جو محسوب می شود.
 
وی با اشاره به اینکه همبستگی و وحدت ایران، عراق و دیگر مسلمانان سبب افزایش قدرت است، گفت: برای مقابله با اقدامات تحریك آمیز و جنگ طلبانه آمریكا در منطقه اتحاد و وحدت مورد تاكیدمان است.
 
رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق تاکید کرد: نهضت علمی ضد داعش که ابومهدی مهندس آن را آغاز کرد، ادامه خواهیم داد زیرا به این وسیله می توانیم به سوی ریشه کن کردن جریان تکفیری پیش برویم.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست