Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که امروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات وارد وین شد، در گفت‌وگویی درباره این نشست اعلام کرد: نشست رسمی کمیسیون مشترک فردا (چهارشنبه) یک مقدار با تاخیر برگزار می‌شود، به علت اینکه ظاهرا یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا تست کرونای مثبت داشته ولذا این هیأت ناچارا با یک مقدار تاخیر وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* رایزنی‌ها بین هیأت‌های مختلف از همین الان شروع شده

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد: اما رایزنی‌ها بین هیأت‌های مختلف از همین الان شروع شده و مهم هم همین رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه به صورت غیر رسمی هست. این رایزنی‌ها و دیدار‌ها را شروع کردیم. فکر می‌کنم جلسه رسمی پس فردا (پنجشنبه) برگزار بشود و امیدوار هستیم که در این دوره بتوانیم به یک جمع بندی برسیم.

* دست ما الان بر خلاف آن‌چه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند در مذاکره بسیار پر‌تر است/ دیروز به آژانس اعلام کردیم هزار سانتریفیوژ جدید در نطنز نصب خواهد شد

معاون وزیر خارجه با ذکر این نکته که هیأت ایرانی در این دور از مذاکرات با قوت و قدرت کامل حاضر شده، اظهار داشت: حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات، قوی‌تر کرده است. دست ما الان بر خلاف آن‌چه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند در مذاکره بسیار پر‌تر است.

وی گفت: ما دیروز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که هزار سانتریفیوژ جدید در نطنز نصب خواهد شد، این سوای۵۰۶۰ سانتریفیوژ موجود است که ممکن است تعدادی صدمه دیده باشد که هنوز مشخص نیست چه تعداد در اثر این حادثه، آسیب دیده است.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: علاوه بر آن‌هایی که جایگزین خواهد شد هزار ماشین بیشتر هم جایگزین خواهد شد و آمار ماشین‌ها در نظنز بالاتر خواهد رفت و مهم این است که با ماشین‌های قوی‌تر و با کارکرد بهتر نسبت به گذشته این کار انجام خواهد شد. یعنی در حقیقت حادثه ۲ روز گذشته باعث می‌شود که نطنز خیلی قوی‌تر و با سانتریفیوژ‌های بیشتر و پیشرفته‌تر به کار خودش ادامه بدهد. دیروز به آژانس رسما اعلام کردیم که این کار صورت خواهد گرفت.

* به آژانس اعلام کردیم غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز می‌کنیم
عراقچی همچنین گفت: امروز هم در زمان حضور من در وین نامه دیگری به آژانس تحویل شد مبنی بر این‌که ما غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهیم کرد.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: غنی سازی ۶۰ درصد یکی از نیاز‌های ما برای تولید بعضی از دارو‌های خاص و به اصطلاح دارو‌های رادیو ایزوتوپ. بعضی از این دارو‌ها احتیاج به مواد غنی شده تا ۶۰ درصد دارد، توضیحات فنی آن را همکاران در سازمان انرژی اتمی خواهند داد، ولی ما امروز به آژانس اعلام کردیم که این کار صورت خواهد گرفت و ما از امروز غنی سازی را در سطح ۶۰ درصد، البته در حد نیاز خودمان که برای دارو‌ها است آغاز خواهیم کرد و این کار نیز به پیش خواهد رفت.

به گزارش فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت که مقدمات اجرایی این کار امشب در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز خواهد شد. (اینجا بخوانید)

* با قوت و قدرت در مذاکرات حاضر می‌شویم/ هدف ما رفع همه تحریم‌ها است

معاون وزیر خارجه بیان کرد: فضای مذاکرات در چنین فضایی است که ترسیم کردم. ما با قوت و قدرت در مذاکرات حاضر می‌شویم، هدف ما رفع همه تحریم‌ها است. باید رفع تحریم‌ها به صورت کامل صورت بگیرد، راستی آزمایی بشود و بعد ایران به تعهدات خودش باز خواهد گشت. این موضع ماست و بقیه بستگی به این دارد که طرف‌های مقابل چقدر بخواهند در مقابل این موضع منطقی از خودشان همراهی نشان بدهند.

وی یادآور شد: ما در اینجا نیستیم که وقت خودمان را تلف کنیم، باید پیشرفت ملموس صورت بگیرد و ما در پایان این دور از مذاکرات با یک جمع بندی بتوانیم به تهران بازگردیم.

 


در حال تکمیل... 

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کمیسیون مشترک برجام نطنز غنی سازی قوت و قدرت اعلام کردیم رایزنی ها تحریم ها خواهد شد غنی سازی دارو ها ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای عشایر با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی «ره» خواستار تداوم برگزاری جشنواره زکات و فرهنگسازی در این حوزه شد. 

او خواستار فرهنگسازی پیرامون سنت حسنه زکات در جامعه شد و اظهار داشت: پروردگار متعال همواره بر این موضوع تاکید دارد که پرداخت زکات موجب برکت اموال می‌شود. 

ایمانیه غیرت عشایر توانمند استان فارس را شایسته الگوسازی دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر در میدان عمل و در مقیاس وسیع تری بهره‌مند شویم و با اتخاذ این راهکار در راستای هویت سازی آنها گام برداریم. 

استاندار فارس از تلاش دشمنان برای کمرنگ ساختن هویت جوانان ایران اسلامی خبر داد و افزود: عشایر ریشه دار استان فارس و ایران اسلامی از پیشینه درخشانی در تاریخ برخوردار هستند و با اتخاذ راهکار‌های آموزشی و فرهنگی می‌توان بر عزت نفس و ارزش مداری جوانان افزود. 

او از آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی سپاه و سایر دستگاه‌های مسئول خواست تا دوره‌های فرهنگی و اعتقادی برای ارتقاء میزان دانش معرفتی و اعتقادی معلمان عشایر و بهورزان برگزار کنند. 

ایمانیه دستاورد این دوره‌های آموزشی را ارتقا سطح دانش اعتقادی و معرفتی معلمان و بهورزان اعلام کرد و بیان داشت: در سال جاری برای حداقل دویست نفر دوره‌های غنای فرهنگی برگزار شود. 

به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، عدم دسترسی عشایر به آب آشامیدنی مطلوب قابل قبول نیست و این چالش با تمهیدات آبفا استان و سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید برطرف شود. 

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تفاهمنامه سه جانبه‌ای میان اداره کل عشایری استان، اداره کل برنامه و بودجه فارس با دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ارایه خدمات مطلوب به عشایر در حوزه‌های مختلف تا پایان خردادماه سال جاری منعقد شود. 

راه اندازی اورژانس عشایر، کتابخانه عشایر، اختصاص سهیمه آرد و نان از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در جلسه شورای امور عشایر به آنها اشاره کرد. 
لازم به ذکر اشت در این جلسه کریمی مدسرکل امور عشایر فارس نیز به تبیین عملکرد اداره کل و دستاورد‌های این اداره کل در حوزه‌های مختلف پرداخت و مصوبات جلسات گذشته شورای عشایری استان مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و همچنین در انتهای جلسه از فعالین عشایری این استان به پاس پرداخت زکات جامعه عشایر به شورای زکات فارس تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم