Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - دولت آمریکا 20 سال پس از حوادث 11 سپتامبر که به لشکرکشی کشورهای غربی به افغانستان منجر شد، خاک این کشور را ترک می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در دولت جو بایدن خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا قرار است این تصمیم را روز چهارشنبه اعلام کند. آمریکا قرار بود طبق توافق با طالبان، اول ماه می یعنی 17 روز دیگر نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته واشنگتن پست، قرار است نیروهای آمریکایی در چند مرحله طی 5 ماه باقی مانده تا سپتامبر، از افغانستان خارج شوند. در حال حاضر 3 هزار و 500 نیروی آمریکایی و 7 هزار نیرو متعلق به متحدان آمریکا در ناتو در خاک افغانستان مستقر هستند. با خروج نیروهای آمریکایی، دیگر نیروهای خارجی نیز احتمالا افغانستان را ترک کنند.

ارتش آمریکا به دستور جورج بوش، چند روز پس از حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 که از سوی گروه القاعده در خاک آمریکا انجام شد، دستور حمله به افغانستان را صادر کرد. این حمله پس از آن انجام شد که حکومت طالبان از تحویل سران القاعده به آمریکا خودداری کرد. حمله به افغانستان سقوط حکومت طالبان را به دنبال داشت اما آمریکا را وارد طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود کرد.

طالبان طی روزهای اخیر حملات خود در افغانستان را افزایش داده و به نظر می‌رسد این تصمیم دولت بایدن با هدف جلوگیری از افزایش دامنه حملات طالبان و ترغیب این گروه به پذیرش آتش‌بس فراگیر اتخاذ شده است.

کد خبر 594946 برچسب‌ها افغانستان و آمریکا افغانستان طالبان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان و آمریکا افغانستان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا