Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:30:06 GMT

تعداد مبتلایان به کرونا شش برابر بیشتر شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۱۵۴۶

تعداد مبتلایان به کرونا شش برابر بیشتر شده است

ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه تعداد مبتلایان به کرونا در استان نسبت به اول فروردین شش برابر بیشتر شده است و برای کنترل بهتر ویروس کرونا فعالیت مشاغل گروه یک به جز داروخانه ها از ساعت ۲۱.۳۰ ممنوع می شود.

حجت الله غلامی، شامگاه (سه شنبه-۲۴ فروردین) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گزارش دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان متاسفانه وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم که یکی از دلایل آن ورود ویروس کرونای انگلیسی از مرز عراق به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بهتر اجرا می شد امروز وضعیت بهتری داشتیم.

وی افزود: متاسفانه تعداد مبتلایان به کرونا در استان نسبت به اول فروردین شش برابر بیشتر شده است. به همین دلیل و با توجه به وضعیت قرمز بیشتر شهرها فعالیت مشاغل گروه های۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و برای کنترل بهتر ویروس کرونا فعالیت مشاغل گروه یک به جز داروخانه ها از ساعت ۲۱.۳۰ ممنوع می شود که این طرح تا ۱۰ روز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: روشنایی پارک ها به کمتر از یک سوم در سطح استان می رسد و فعالیت تمام دکه ها و اغذیه فروشی ها در پارک ها متوقف خواهد شد. همچنین تردد خودروهای غیر بومی به استان ممنوع است که ارتش، بسیج و هلال احمر با محوریت نیروی انتظامی ترددها را کنترل می کنند. فرمانداری ها نیز موظف هستند کمیته های شهرستانی را فعال و ایست و بازرسی ها را تشدید کنند تا حجم ترددها کاهش یابد.

غلامی تصریح کرد: هم اکنون ۳۳ دوربین ثابت در سطح شهر اصفهان داریم که تخلفات زوج و فرد و تخلفات شبانه را ثبت می کنند و از امروز همه این ۳۳ دوربین فعال شده و ۴۴۰ دوربین نظارت تصویری نیز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری فعال است تا خودروهایی که تردد شبانه را نقض کردند جریمه کنند. همچنین در شبکه راه های استان اصفهان ۱۳۰ دوربین فعال شده که تمام خودروهای غیر بومی را رصد می کنند که با فعال شدن سیستم نظارت تصویری در راه های استان و کلان شهر اصفهان بدون شک حجم ترددها کاهش می یابد.

وی درباره کنترل واحدهای صنفی، گفت: تا کنون از ۱۲۱۰۰ واحد صنفی بازدید شده که از این تعداد ۲۰۱ واحد پلمب، ۱۵۲ واحد معرفی به مراجع قضایی، ۳۳۵ مورد اخطار کتبی و ۱۳۰۰ مورد نیز اخطار شفاهی دریافت کرده اند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، افزود: متاسفانه در یک هفته گذشته ۳۱۰۰۰ وسیله نقلیه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۷۷۵۰ خودرو غیر بومی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی شده اند و ۷۹ مورد توقیف خودرو داشته ایم.

غلامی ادامه داد: بانک ها با توجه به اینکه با ظرفیت یک سوم کار می کنند انتظار این است که مراجعه به این مراکز کمتر شود و سایر ادارات نیز با ظرفیت یک سوم کار می کنند و مردم باید برای امور ضروری به ادارات مراجعه کنند.

وی گفت: شخص استاندار تاکید کردند که وضعیت استان بحرانی است و به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ شد که توانمندی های خود را در اختیار دستگاه هایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند قرار دهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: مصوبه ستاد استانی این است که دو هفته مهلت به چک های اصناف داده شود و بانک هایی که چک های برگشتی را صادر می کنند باید رد اثر را از صاحبان حساب انجام دهند. واحدهای صنفی نیز ۶ ماه دیگر فرصت دارند قسط های وام دریافتی خود را پرداخت کنند.

غلامی افزود: با توجه به گزارشی که روز گذشته در جلسه شورای تامین ارائه شد ظرفیت های بیمارستانی در حال سرریز شدن است و به همین دلیل بیمارستان های بخش خصوصی به کمک بهداشت و درمان آمده اند و چند بیمارستان صحرایی نیز فعال شدند. همچنین لازم است با کمک شبکه بهداشت برخی بیماران به شکل خانگی مورد درمان قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: بازرسی استانداری موظف شد بازدیدهای دوره ای را از ادارات انجام دهد و با ادارات متخلف برخورد کند. متاسفانه رعایت پروتکل ها در استان ۵۶ درصد بود که هم اکنون وضعیت بهتر شده است.

برای ماه رمضان دستورالعملی ابلاغ نشده است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، درباره نحوه برگزاری مراسم در ماه رمضان، گفت: مقرر شد در کمیته ستاد ملی این موضوع بررسی شود و تا الان هیچ دستورالعمل خاصی برای برگزاری مراسم شب های قدر در شهرهای قرمز و نارنجی صادر نشده است.

غلامی خاطرنشان کرد: مردم می توانند تخلفات کرونایی را به شماره های خاص اعلام کنند که بر این اساس شماره های ۳۱۱۳ (بهداشت و درمان)، ۱۲۴ (صنعت و معدن)، ۱۳۷ (شهرداری اصفهان)، ۱۱۱ (استانداری)، ۳۶۳۰۷۹۷۷ (ورزش و جوانان)، ۳۳۷۱۰۸۱۰ (آموزش و پرورش)، ۱۱۰ (نیروی انتظامی) و ۳۲۳۵۲۰۱۲ (بازرسی اصناف) برای گزارشات مردمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس محدودیت های کرونایی ماه رمضان استانی سیاسی استانی اجتماعی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود