Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@16:26:03 GMT

کنعانی مقدم: ما در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۱۴۳

کنعانی مقدم: ما در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم

 باشگاه خبرنگاران جوان: حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در برنامه زنده «رویداد» در رادبو گفت‌وگو با اشاره به تلاش ضد انقلاب برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ و تنش زا بودن مناظرات، گفت: این‌ها می‌خواهند مردم را از رای دادن مایوس کنند؛ این روش‌ها نکوهیده است و ما نباید بدان دامن بزنیم.

وی با اشاره به اینکه همه نامزد‌ها از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند و نمی‌توان یکی را انقلابی و دیگری را بر ضد آن توصیف کرد، افزود: این مسائل مردم را دچار تردید در زمینه صلاحیت‌های نامزد‌ها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی مقدم معتقد است شورای نگهبان هیچ فرد ضد انقلاب و باطلی را تایید نمی‌کند و ما نیز در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به تبلیغات برخی جریان‌ها مبنی بر اینکه، نامزد مورد نظر، مساوی با انقلاب قلمداد می‌شود، گفت: این‌ها می‌گویند اگر به ما رای دهید، به انقلاب رای داده‌اید و حتی اختیاراتی خارج از وظایف رئیس جمهور را در شعار‌های انتخاباتی مطرح می‌کنند.

کنعانی مقدم به رادیو گفت‌وگو گفت: تبدیل شدن انتخابات به چنین دو قطبی‌هایی شایسته نیست و انتخاب باید بر عهده مردم باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در قواعد رقابتی یکی یا دو جریان سیاسی داریم که به معنای دو قطبی کردن نیست.

کنعانی مقدم اضافه کرد: دو قطبی زمانی خطرناک است که بگوییم فلان جریان ضد انقلاب است و دیگری دشمنان اسلام و قسمی دیگر باطل هستند.

وی روش تبلیغات انتخاباتی را ناظر بر این نکته دانست که هر کس در اثبات خود سخن گوید نه در نفی دیگری؛ پس هر جناح باید اعلام دارد که با چه روشی قصد دارد مشکلات کشور را رفع کند.

کنعانی مقدم گفت: هر نامزد باید در راستای اثبات و توانمندی خود حرکت کند؛ نه اینکه خود بعد‌ها به یک مشکل تبدیل شود.

وی افزود: مردم باید بین بهترین‌ها اصلح را انتخاب کنند و اگر قرار باشد یک جناح با نفی دیگری، خود را اثبات کند، شروع دعواست.

کنعانی مقدم اضافه کرد: متاسفانه برخی تصور می‌کنند انتخابات صحنه زد و خورد و یقه گیری است؛ در صورتی که در مناظره‌های قبلی نامزد‌ها یکدیگر را به دزدی و فساد و... متهم کردند و امروز هر سه روسای قوا هستند.

وی گفت: نباید در ذهن مردم اینگونه تداعی کنیم که نامزد‌ها قرار است مچ یکدیگر را بگیرند و دست به تخریب بزنند. در حالی که این روش‌ها غلط است.

کنعانی مقدم افزود: فضای انتخابات اگر غبار آلود شود و مردم احساس کنند هر نامزد مشکل و ایرادی دارد، ضربه اصلی را نظام و مردم می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همگی باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری اهمیت بیشتری دارد تا اینکه نامزد‌ها اعلام دارند به ما رای دهید.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات کنعانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله

آفتاب‌‌نیوز :

عباس آخوندی نوشت: مرتضی هادی جابری‌مقدم با ضبط یک ویدئو مقابل «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند. هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود.

او تاکید می‌کند، پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

عباس آخوندی، عضو کابینه دولت حسن روحانی درکانال تلگرامی اش در واکنش به حصار کشی پارک لاله نوشت: لطفا به این‌گزارش آقای دکتر مرتضی جابری مقدم استاد محترم شهرسازی دانشگاه تهران توجه کنید. واقعا نمی‌دانم چه از جان شهر و مردم می‌خواهند. چه لجاجتی با زندگی مردم دارند. شگفت آنکه نهاد‌های دینی که آشکارا می‌بینند از نام دین چنین سوء استفاده می‌شود خاموشند.

نهاد‌های به‌اصطلاح اصول‌گرا معلوم نیست به چه اصلی وفادارند. دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره این تخلفات آشکار از طرح جامع و تفصیلی و حقوق شهروندی مردم بی‌تفاوتند. قوه قضائیه نسبت به این‌گونه امور حساسیت خود را از دست داده است.

چگونه اینان به خودشان اجازه می‌دهند در شهری که اغلب روز‌های سال در وضعیت هوای ناسالم است، این‌گونه به تخریب پارک‌ها و قطع درختان دست یازند؟ شمایان از کجا آمده‌اید که زندگی مردم برایتان پشیزی ارزش ندارد؟

شورای شهر چه می‌کند؟ نهاد‌های مدنی کجایند؟ احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب چرا لب به اعتراض نمی‌گشایند؟ آیا نباید قدری آزادگی داشت و در برابر این تخلفات ایستادگی کرد؟ ما را چه می‌شود؟

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس