Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:43:03 GMT

قلعه باستانی ایرج ثبت جهانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۶۳۳

قلعه باستانی ایرج ثبت جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، مهدی علیخانی‌ معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در سفر به شهرستان پیشوا، در بازدید از یک مجتمع‌ چاپ در یک‌ منطقه روستایی اظهار کرد: این مرکز‌ ضمن ایجاد اشتغال روستایی، محصولاتی مطابق فرهنگ و ذائقه ایرانی تولید می‌کند و امکان صادرات و ارزآوری داشته و جلوی خروج ارز را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این بازدید، مشکلاتی از جمله مجوزهای توسعه و تسهیلات مورد نیاز مطرح شد که از منابع اشتغال روستایی در اختیار قرار خواهد گرفت تا ضمن اشتغال موجود، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود.

معاون‌ فرهنگی‌ و اجتماعی معاونت اول ریاست جمهور بیان کرد: ثبت جهانی قلعه ایرج نیز در دستور کار بوده و مطالعات آن در حال انجام است.

پیگیری مشکلات پیشوا در نهاد ریاست جمهوری

علیخانی‌ افزود: با پیگیری قبل از سفر امروز، منابع اولیه برای مطالعات این اثر در نظر گرفته شده که طی هفته آتی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: بازدید از مجتمع‌ توانیابی یکی دیگر از برنامه‌های سفر به شهرستان پیشوا بود که‌ امروز با حضور مسؤولان شهرستانی انجام گرفت.

معاون‌ فرهنگی‌ و اجتماعی معاونت اول ریاست جمهور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مراکز بهزیستی با آن روبرو هستند، مسائل اجتماعی اعم از مشکلات جوامع هدف مثل معلولان یا مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامدها و برخی تصمیمات اقتصادی و صنعتی است که خود را در شهرستان‌های استان تهران بیشتر نشان داده است.

علیخانی‌ افزود: به دلیل شرایط قرمز کرونا، امکان تشکیل جلسه در خود شهرستان فراهم‌ نبود و به همین دلیل بعد از بازدیدی که انجام گرفت، مشکلات در خود نهاد ریاست جمهوری مطرح و پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، حداکثر ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می‌شود و علاوه بر موضوعاتی که در بازدیدها مطرح شد، موارد دیگری را نیز که فرماندار محترم در حوزه‌های ورزش، درمان و.. مطرح کردند، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی علیخانی نهاد ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟

انسیه خزعلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حوزه حجاب و عفاف، گفت: طرح زیست عفیفانه با عنوان زندگی و بالندگی در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین آموزش‌های لازم را دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش آموزان آموزش‌ها را ارائه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هویت دختران و کمک به مهارت آموزی دانش آموزان در حوزه‌های سبک زندگی از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

خزعلی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد