Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:13:24 GMT

نخستین تماس تلفنی امیر قطر با ولیعهد سعودی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۹۸۸

نخستین تماس تلفنی امیر قطر با ولیعهد سعودی

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در نخستین تماس تلفنی با ولیعهد سعودی پس از فروکش کردن تنش‌های میان دوحه و ریاض، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیعهد سعودی نیز با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، آرزوی خیر و برکت در این ماه مبارک کرد.

پیش‌تر نیز امیر قطر برای اولین بار پس از توافق مصالحه میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار کرده بود.

مصر، امارات، عربستان و بحرین که طی حدود ۴ سال اخیر روابط خود را در همه زمینه‌ها با قطر قطع کرده بودند، در ۱۶ دی ماه ۹۹ در شهر العُلا عربستان با امضای توافقنامه‌ای، به اختلاف‌های خود با «دوحه» پایان دادند.

بحران روابط میان عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶ آغاز شد. این چهار کشور از همان زمان با زدن اتهام‌های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و قطر را زمینی، دریایی و هوایی به محاصره درآوردند.

دوحه نیز با رد اتهام‌های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان که ۱۶ دی ماه برگزار شد، طرف‌های تحریم کننده قطر ظاهرا با دوحه آشتی کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی شورای همکاری خلیج فارس عربستان امیر قطر ولیعهد سعودی اعمال ماه شعبان گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان بهروز کمالوندی ولیعهد سعودی امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمد‌های خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیما‌های اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان