Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کارتن خواب ها، همان آدم‌هایی هستند که در کوچه پس کوچه‌های شهر، روز را به شب و شب را با هزار ترس و نگرانی به صبح می‌رسانند. گروهی از سر ناچاری و بی پناهی به گرمخانه پناه می‌آورند و گروهی به اجبار. اما مهم این است که هیچ کس در گرمخانه احساس غربت نمی‌کند، چون همه در یک مسئله با هم تفاهم دارند همه بی خانمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخستین گرمخانه مردمی کشور میزبان بی خانمان‌ها در سرما و گرما
محسن انصاری مدیر گرمخانه پایان کارتن خوابی امید اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این  اولین گرمخانه مردمی است که در کشور راه اندازی شده و در ۶ سال گذشته تاکنون به بیش از ۳ هزار مددجو شامل معتادان متجاهر، افراد بی سرپناه و بیماران رهاشده خدمات رسانی کرده است.

او افزود: این افراد با دریافت شبانه روزی و رایگان خدمات اسکان، اطعام، درمان، آموزش و توانمندسازی به سلامت به جامعه باز می‌گردند.

مدیر گرمخانه پایان کارتن خوابی امید اصفهان گفت: افراد بدو ورود از نظر ابتلا به بیماری‌هایی همچون هپاتیت و آنفلوآنزا آزمایش و در صورت تایید ابتلا ۱۵ تا ۲۰ روز قرنطینه می‌شوند.

گرمخانه‌ای که کرونا به آن راه نیافت

انصاری با اشاره به اضافه شدن تست کرونا به آزمایش‌های مددجویان ورودی از بهمن ۹۸ سال گفت: خوشبختانه هیچ یک از مددجویان مستقر در گرمخانه به کرونا مبتلا نشده اند و از این نظر در میان گرمخانه‌های کشور منحصر بفرد هستیم.

او مصونیت معتادان در برابر ویروس کرونا را باوری غلط و ناشی از بی اطلاعی دانست و گفت: خارج از محیط گرمخانه معتادان متجاهری براثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

مدیر گرمخانه اظهار کرد: پیش از این خدمات ما ویژه افراد بی سرپناه، کارتن خواب و حتی کارگران فصلی بود که حضورشان در گرمخانه محدود به ساعات شب بود و صبح‌ها از مرکز خارج می‌شدند، اما اکنون افراد بدون شغل نیز می‌توانند در این مرکز حضور یابند.

انصاری به استاندارد نبودن ساختمان قدیمی ۴۰۰ ساله گرمخانه هم اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان یا خیران همت کنند و زمینی در اختیار خیریه قرار دهند می‌توانیم گرمخانه‌ای استاندارد با ظرفیت ۵۰۰ تا هزار مددجو دایر کنیم.

جمع آوری و شناسایی بیش از هزار و ۳۸۱ معتاد متجاهر

سمیه کریمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار کرد: در سال‌های گذشته با همکاری نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت مداوم به معتادان متجاهر خدمات رسانی می‌شد، اما پس از شیوع کرونا برخی طرح‌ها مدتی متوقف، اما در کمیته درمان استان اصفهان مصوب شد طرح‌ها با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با فاصله زمانی بیشتر ادامه یابد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سه ماه اول امسال اقامتگاه‌ها تعطیل بود، اما پس از آن حدود ۱۳۸۱ نفر از کارتن خواب‌ها جمع آوری و با حکم قضایی به این مراکز منتقل شدند.

کریمی با اشاره به وجود ۸۳ اقامتگاه برای پذیرش افراد بی سرپناه در استان گفت: سه واحد مخصوص پذیرش زنان معتاد و بی سرپناه است که البته با دستور ستاد مقابله با کرونا تمام مراکز با یک سوم یا یک دوم ظرفیت خود مددجویان را پذیرش می‌کنند.

میزبانی از کودکان و نوجوانان بی خانمان در خانه‌های کودک و نوجوان

مجتبی ناجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۴۸۰ کودک و نوجوانی که خانواده‌ها یا بستگانش شرایط پذیرش آن‌ها را ندارند برای آنکه در خیابان‌ها رها نشوند در ۳۹ خانه کودک و نوجوان زیرپوشش بهزیستی قرارگرفته اند.

او افزود: کودکان و نوجوانان در این مراکز مانند اعضای یک خانواده هستند و همه نیاز‌های آموزشی، تربیتی، بهداشتی، اجتماعی، تفریحی و درمانی آن‌ها تامین می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: دختر‌ها تا زمان ازدواج در این مراکز می‌مانند، اما پسر‌ها پس از ۱۸سالگی وارد مرکزی به نام خانه آماده سازی برای ورود به اجتماع می‌شوند.

کارشناسان امور اجتماعی معتقدند پدیده کارتن خوابی به طور کلی یک معضل همیشگی نیست بلکه می‌توان باراهکار‌های مناسب همچون حرفه آموزی، ارائه تسهیلات و فرهنگ سازی این افراد را به جامعه بازگرداند.

گزارش از معصومه اکبری

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارتن خواب معتادان متجاهر اداره کل بهزیستی استان اصفهان بی سرپناه بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد