Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مراسم معارفه جبار گوهری بعنوان سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه و تکریم امید قادری مدیرکل پیشین برگزار شد.

‍ ‍ مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه حفاظت از میراث‌فرهنگی و انتقال به نسل‌های آینده وظیفه همه ماست، ادامه داد: گردشگری در اقتصاد دنیا سهم بسزایی در بخش اشتغالزایی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت های کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: پیگیری محور گردشگری بیستون _ تاق‌بستان، احیاء و مرمت بناهای تاریخی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت سدها و منابع آبی، توجه به بخش گردشگری روستایی و عشایری استان، رونق طبیعت‌گردی، توسعه توریسم درمانی و ... تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های استان باید به صورت قدرتمند استفاده شود.

سالاری ساماندهی مجموعه تاق‌بستان، برپایی رویدادهای گردشگری، توجه به بخش خصوصی و احیاء بناهای تاریخی و بازنگری در محدودیت‌های بافت تاریخی شهر کرمانشاه و برنامه‌ریزی برای احیاء و زنده سازی این بافت ارزشمند را از دیگر اولویت‌های کاری استان برشمرد که مدیریت جدید میراث فرهنگی استان باید به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه امسال مجموعه مدیریتی استان برای تحقق شعار سال رسالت سنگین‌تری دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری باید با جدیت تمام دنبال شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خاتمه ضمن تقدیر از عملکرد امید قادری در مدت مسئولیت خود در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، تصریح کرد: آقای گوهری با داشتن مدرک دکترای برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد معماری و نیز مسئولیت‌های متعددی که داشته‌اند، تجربیات خوبی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای اداره‌کل دارند.

محمد عظیمی پناه سرپرست دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهارکرد: به لحاظ عملکردی استان کرمانشاه در طول سال‌های گذشته متاسفانه با وجود همه ظرفیت‌ها جزو استان‌های ضعیف بوده که خوشبختانه در سال گذشته با تلاش‌های مجموعه مدیریتی استان جزو  10 استان برتر کشور انتخاب و این مساله جای تقدیر دارد.

وی افزود: امیدواریم این روند با همراهی پرسنل و مدیریت جدید روز به روز بهبود یابد و شرایطی فراهم شود که شاهد  توسعه روز افزون استان در حوزه گردشگری،  حفاظت از میراث‌فرهنگی و رونق صنایع‌دستی باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از امید قادری مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، جبار گوهری به عنوان سرپرست اداره‌کل معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه میراث فرهنگی استانی اجتماعی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد