Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی علم و صنعت در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه از عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه از عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت انتقاد کرد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ذاکری
رئیس محترم دانشگاه علم‌و صنعت ایران
سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل‌محمد (ص) به استحضار میرساند با گذشت قریب به یک سال و نیم از انتصاب پرحاشیه معاون فرهنگی جدید و همانطورکه پیشتر وعده داده بودیم "عملکرد معاون فرهنگی در تمام دوره‌ی تصدی مسئولیت، رصد خواهد‌ شد و هر کجا عدول از ارزش‌ها و محقق‌نشدن مطالبات مشاهده شود، پیگیری‌های لازم صورت خواهد‌ گرفت"، حال باتوجه به قصور و ابهامات فراوان در کارنامه‌ی عملکردی ایشان، بر‌آن شدیم تا به تعدادی از این موارد اشاره نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک افکار عمومی دانشگاه در مورد چگونگی پاسخ شما به این موارد قضاوت خواهند کرد.

۱. روند محدودسازی تشکل‌ها، مقابله و نگاه بالا به پایین معاون فرهنگی، و نیز تلاش در جهت تخریب برخی نهاد‌ها و تشکل‌های دانشجویی در پیشگاه مسئولین داخل و خارج از دانشگاه، تبدیل به رویه‌ای در طول دوران مسئولیت معاون فرهنگی شده است. اقدام به ادغام و انحلال کانون‌های مختلف دانشگاه و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد کانون‌هایی جدید بدون لحاظ کردن نظر فعالین دانشجویی و اعضای کانون‌ها را نیز به این مورد بیافزایید!

۲. در دوران سرپرستی ایشان و بعد از تلاش‌های فراوان جهت تغییر حکم از سرپرست به معاون، شاهد اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های عجیبی توسط شخص دکتر ارجمندی بودیم؛ تصمیماتی از ‌قبیل اهدای مراسم معارفه و استقبال از ورودی‌های ۹۹ در بهمن‌ماه به یکی از تشکل‌های فرهنگی دانشگاه و تلاش معاون فرهنگی جهت بدل‌کردن تشکل‌ها به ابزاری برای اطاعت از اوامر معاونت اتخاذ شده و شاهد اعطای امتیازاتی در جواب خوش‌خدمتی آن تشکل بوده‌ایم. نظیر تصرف مکان‌های فیزیکی سایر تشکل‌ها و کانون‌ها به نفع این تشکل و ایجاد فرصت‌های انحصاری مانند طرح پشتیبان که همگی گویای نگاه دستوری و فراقانونی است و با فضای گفتمانی و متعالی دانشگاه، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

یکی از شواهد تصدیق‌کننده این نگاه معاون فرهنگی نیز، نحوه تعامل ایشان با تشکل‌ها و ارکان دانشگاه است که نه بر مبنای قانون، که اساسا فراقانونی است. گویی در مقاطعی، جایگاه ریاست و معاونت فرهنگی به کلی عوض می‌شود!

۳. در اواخر سال ۹۹، شاهد شروع تحرکات معاون فرهنگی مبنی بر تصاحب اتاق و امکانات دراختیار برخی تشکل‌ها و کانون‌ها بودیم. برنامه‌هایی که بعضا مسئولین این تشکل‌ها و کانون‌ها، از آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده و اظهار داشته‌اند که برای مثال «دستور تخلیه اتاق تشکل یا کانون شان به آن‌ها ابلاغ شده است!»


جالب توجه است که بهانه‌ آورده‌شده بدین منظور، عدم استفاده این گروه از دانشجویان از امکانات و حضور فیزیکی کم در دانشگاه عنوان گردیده! گویی شرایط کشور و دانشگاه عادی بوده که معاون محترم انتظار حضور در دانشگاه و فعالیت حضوری را دارند.

۴. چندی پیش و در اقدامی که خبری از آن در محافل عمومی دانشگاه منتشر نشد، جمع کثیری از کارکنان معاونت فرهنگی که از فعالیت ذیل مدیریت ایشان به ستوه آمده بودند، خواستار استعفای دسته‌جمعی شدند که ناگهان با وارونه جلوه دادن داستان و انداختن تمامی تقصیرات بر گردن مدیریت سابق امور فرهنگی و فوق‌برنامه، اسباب برکناری ایشان از این سمت فراهم گردید.


ماجرا به اینجا ختم نشده و ترکیب کارکنانی که نسبت به شرایط اعتراض داشتند نیز به‌کلی عوض شده و حتی یکی از کارشناسان معاونت فرهنگی را که به حُسن اخلاق و تجربه کاری مشهور بودند با سابقه‌ای طولانی، از سِمتشان برکنار کردند!


بی شک، عدم تحمل نظرات مخالف در پوشش این تصمیم و دیگر انتصابات نابجا، احساسی و شتابزده بوده و هیچ سنخیتی با مفهوم شایسته‌سالاری نداشته و ندارد.

۵. معاون فرهنگی به عنوان رییس کمیته‌ی ناظر بر نشریات دانشگاه، بر تصمیمات کمیته تاثیر گذاشته و آن را به‌نفع منافع شخصی تغییر می‌دهد؛ اتفاقی که در مهرماه از چشم وزارت عتف پنهان نماند و وزارت‌خانه، دانشگاه را برای آن ماجرا مواخذه نمود؛ اما مسئولیت این خطا هم به مانند اقدامات گذشته، بر گردن یکی از کارکنان معاونت فرهنگی انداخته‌شد.

تشکل‌های دانشجویی و فعالین دانشگاه، از کمک‌های بدون چشم‌داشت مسئولین دانشگاه استقبال می‌کنند، اما هیچ‌گونه دخالت در امور داخلی و تعیین خط مشی برای خود را توسط هیچ کسی بیرون از دایره مجموعه خود، بر نمی‌تابند.


علی رغم واضح بودن موضوع، اما به سبب رویه‌ی یک سال‌و‌نیمه‌ی حاکم بر معاونت فرهنگی، بار دیگر به این نکته اشاره می‌کنیم که معاونت فرهنگی، در حکم تسهیل و تسریع‌کننده فعالیت فعالین فرهنگی دانشگاه است، حال آنکه اکنون به رقیبی برای تشکل‌ها بدل گردیده‌است. البته تعطیلی دانشگاه، مهمترین نقش را در یک‌سال‌و‌نیم به‌طول انجامیدن معاونت معاون محترم داشته است.

 

امید است جهت شفاف‌سازی موارد مذکور، رئیس محترم دانشگاه ظرف یک هفته آینده، پاسخ درخور و مناسب به جامعه دانشجویی علم‌و‌صنعت ارائه کنند؛ در غیر اینصورت بسیج دانشجویی علی‌رغم میل باطنی خود، ناچار است مراتب را از طریق مراجع ذی صلاح خارج از دانشگاه پیگیری نموده و مدارک بیشتری از قصور عملکردی معاون فرهنگی را به افکار عمومی دانشگاه عرضه نماید.

بدیهی‌است که این امر، وجهه‌ی دانشگاه را در مجامع عمومی مخدوش مینماید، اما گاهی برای قطع دست فساد، نیاز به هزینه دهی نیز هست.

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت معاونت فرهنگی رئیس دانشگاه علم و صنعت تشکل های دانشجویی بسیج دانشجویی نشریات دانشجویی دانشگاه علم و صنعت فرهنگی دانشگاه بسیج دانشجویی معاونت فرهنگی معاون فرهنگی عملکرد معاون ی دانشگاه تشکل ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج