Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@09:10:27 GMT

پروازهای انگلیس از سرگرفته شد/ ممنوعیت برای فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۳۷۱۹

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوع شدن پرواز از و به فرانسه و از سرگیری پروازهای انگلستان با توجه به تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشورها خبر داد.

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان طی ۱۴ ماه گذشته، پروازهای مسافری نیز بر همین اساس یعنی میزان شیوع و گسترش آن برقرار یا ممنوع شده است که با توجه به آخرین اظهارات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته، ممنوعیت پرواز به ۳۹ کشور در همین راستا وجود دارد که در این بین نام انگلستان هم به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در پی تغییر وضعیت شیوع این ویروس در کشورهای مختلف به نظر می‌رسد تغییراتی در پروازهای خارجی به وجود آمده است.

ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: با توجه به اینکه طی ماه‌های گذشته وضعیت شیوع ویروس کرونا در انگلستان رو به بهبود است بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تا از امروز (چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه) پروازهای مسافری از و به انگلستان برقرار شود.

وی افزود: البته همه محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای دیگر کشورهای خارجی درباره پروازهای انگلستان به دقت اجرایی می‌شود که می‌توان به تست PCR، قرنطینه و قوانین مربوطه در این زمینه اشاره کرد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در همین راستا و با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در فرانسه، مقرر شد تا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، پرواز از و به این کشور از امروز ممنوع شود و طبق این ابلاغیه هیچ پرواز مستقیم و غیر مستقیمی از و به فرانسه انجام نخواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر مانند فرانسه و انگلستان در آینده در ممنوعیت و برقراری پروازهای مسافری اثر گذار خواهد بود، گفت: گرچه بر خلاف انگلستان مسافر چندانی در فرانسه نداریم اما اگر در پی ممنوعیت پرواز به این کشور مشکلی برای ایرانیان مقیم، ساکن یا مسافر در فرانسه به وجود بیاید می‌توان در شرایط اضطرار مجوز خاص برای برقراری پروازی فوق‌العاده به این کشور گرفت تا مسافران و هموطنان مان به کشورشان بازگردند که البته اگر مجوز چنین پروازی هم دریافت شود، قطعا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای مانند تست مجدد PCR و قرنطینه برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Giu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وضعیت شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی

تین نیوز

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴، ۴.۷ میلیارد نفر سفر هوایی داشته باشند که ۲۰۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. در حالی که درآمد سفرهای هوایی سال ۲۰۲۳ در سطح جهان به ۸۹۶ میلیارد دلار افزایش یافت، حاشیه سود آن بسیار ناچیز بود. به طور متوسط، فقط ۵.۴۴ دلار سود خالص به ازای هر مسافر در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است.

 امروزه این صنعت با فشارهای ناشی از نرخ های بهره بالا، مشکلات زنجیره تامین و هزینه های سنگین زیرساختی مواجه است. اینفوگرافی زیر بر اساس داده های OAG، مسیرهای پروازی با بیشترین درآمد را در سراسر جهان نشان می دهد.

برترین مسیرهای درآمدزا در سال ۲۰۲۳

 

در زیر، مسیرهای خطوط هوایی با بیشترین درآمد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

 

همانطور که می بینید، پروازهای داخلی شش پرواز از ۱۰ پرواز پردرآمد را تشکیل می دهند که سیدنی به ملبورن با ۱.۲۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

در واقع، این مسیر حتی با کاهش تعداد مسافران، بیش از دو برابر سطوح قبل از همه گیری کرونا درآمد دارد. این مسیر پرواز عمدتاً تحت تسلط شرکت های هواپیمایی کانتاس و ویرجین استرالیا است و کانتاس در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ به درآمد داخلی رکوردشکن ۱.۲۱ میلیارد دلار دست یافته است. کاهش هزینه های سوخت و افزایش قیمت بلیت عوامل کلیدی در افزایش این درآمد بودند.

علاوه بر این، کانتاس و ویرجین استرالیا شرکت های اصلی برای پروازهای بین ملبورن و پرث، یکی دیگر از مسیرهای پردرآمد، هستند.

نیویورک به لندن، یکی از شلوغ ترین و سودآورترین مسیرهای جهان، ۱.۱۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است.

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا