Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:18:55 GMT

هوای اصفهان قابل قبول است/ سجزی در وضعیت قرمز آلودگی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۳۹۲۵

هوای اصفهان قابل قبول است/ سجزی در وضعیت قرمز آلودگی

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز چهارشنبه - بیست و پنجم فروردین - با میانگین ۹۶ برای چهارمین روز پیاپی در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

وی ادامه داد: کیفیت هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ۸۹ همچنان وضعیت "زرد" قابل قبول را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان به تشریح وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهر اصفهان پرداخت و گفت: هم اکنون میدان احمدآباد با شاخص ۸۷، خیابان استانداری با شاخص ۹۶، خیابان‌های باهنر و پروین با شاخص ۸۴، خیابان رودکی با شاخص ۹۰، خیابان رهنان با شاخص ۷۴، خیابان فرشادی با شاخص ۷۶، میدان فیض با شاخص ۷۷، خیابان کاوه با شاخص ۹۳، کردآباد با شاخص ۸۰، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۷۵ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۹۵ در وضعیت قابل قبول است.

مزارع با اشاره به وضعیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان، گفت: شاخص‌های کیفی دو شهر مبارکه و شاهین شهر در ۲۴ ساعت اخیر به ترتیب با میانگین ۸۴ و ۸۰ در وضعیت قابل قبول و هوای شهر سجزی با میانگین ساعتی ۱۵۲ هم اکنون ناسالم برای عموم شهروندان است و در شبانه روز گذشته نیز با میانگین ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5188830

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز پایش آلودگی هوا اصفهان اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان هوای سالم ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ماه رمضان ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان برمدار قرمز، زرد ونارنجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش فعال با میانگین ۱۱۱ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه‌های احمدآباد با ۱۵۴، پروین ۱۶۹ و زینبیه ۱۷۴ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم است.
همچنین امروز شاخص کیفی هوا در مناطق انقلاب با ۱۱۱، خرازی ۱۱۶، دانشگاه صنعتی ۱۳۸، قهجاورستان ۱۲۵ وشهر‌های زرین شهر با ۱۲۷ ونجف آباد با ۱۱۷ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اما شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های کردآباد با ۸۹، میرزا طاهر ۸۷، ولدان ۹۸، کاوه ۸۹، فیض ۹۵، فرشادی ۷۹، سپاهان شهر ۹۰، رهنان ۹۶، پارک زمزم ۹۶ وشهر‌های خمینی شهر با ۶۹، سگزی ۹۵، مبارکه ۸۳، شاهین شهر ۸۰ وکاشان ۷۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان برمدار قرمز، زرد ونارنجی
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است