Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:25:22 GMT

چهار شریک تجاری چین در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۴۳۱۱

چهار شریک تجاری چین در سال ۲۰۲۱

به گزارش ایرنا از داده های گمرک چین، میزان واردات و صادرات چین با این چهار نهاد و کشور به ترتیب ۱.۲۴، ۱.۱۹، ۱.۰۸ تریلیون و ۵۶۱.۴۲ میلیارد یوان بوده که رشد آن به ترتیب به ۲۶.۱، ۳۶.۴، ۶۱.۳ و ۲۰.۸ درصد می رسد.

آمار اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری نشان داد که مبلغ واردات و صادرات چین به آسه آن ۱.۲۴ تریلیون یوان بوده که ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کل واردات و صادرات تجارت خارجی چین را شامل می شود. در این میان صادرات چین به آسه آن ۶۸۳.۴۸ میلیارد یوان و واردات از "آسه آن" ۵۶۰.۶ میلیارد یوان بوده است.

علاوه بر این، درصد رشد واردات و صادرات چین به کشورهای طرح کمربند و جاده و شرکای تجاری «ار سی ای پی» به ترتیب ۲۱.۴ و  ۲۲.۹ درصد افزایش یافته است.

در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰ کشور عضو «آسه آن»، چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و زلاندنو رسما توافقنامه روابط همه جانبه شرکای تجاری منطقه ای ار سی ای پی را امضا کردند.

از سه ماهه سوم سال گذشته، تجارت خارجی چین در سه فصل متوالی رشد مثبت داشته است. طبق تحلیل رسمی انتظار می رود این روند تا مدتی در آینده ادامه یابد، اما روند مشخصتر نیاز به نظارت بیشتر دارد.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا چین ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور واردات و صادرات صادرات چین آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟